April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۸۰۲۸
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
0
بن گراوند واتر که قبل از این خود نیز به ایران سفر کرده، نوشته است: «این موضوع که درهای ایران به روی غربی‌ها بسته است و از آنها استقبال نمی‌شود، به‌طور کامل با شهرت و نامداری ایران در عرصه جهانی در تضاد است.»
ایران یکی از 4 مقصد گردشگری سال 2016 استپول‌نیوز- پس از آنکه رسانه‌ها و نشریه‌های معتبر گردشگری در دنیا، از ایران به‌عنوان یکی از مقاصد مهم سال 2016 یاد کردند، سایت «ای بی سی» استرالیا نیز به کشورمان به‌عنوان یکی از چهار مقصد احتمالی گردشگران در سال 2016 پرداخته و با برشمردن ظرفیت‌های ایران برای توسعه توریسم، چرایی این موضوع را که ایران از مقاصد اصلی سال جدید میلادی به شمار می‌رود، تشریح کرده است.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، ایران را از مقاصدی دانسته که تا پیش از این، انتظارات گردشگران را مورد توجه قرار نداده بود. بن گراوند واتر که قبل از این خود نیز به ایران سفر کرده، نوشته است: «این موضوع که درهای ایران به روی غربی‌ها بسته است و از آنها استقبال نمی‌شود، به‌طور کامل با شهرت و نامداری ایران در عرصه جهانی در تضاد است.»

وی با اشاره به اینکه اکنون درهای ایران باز شده و دولت میانه‌رو این کشور با جهان غرب در حال گفت‌وگو است، یادآور شده: «من همواره مردم را برای رفتن به ایران تشویق می‌کردم، اما اکنون فکر می‌کنم این فرصت به‌صورت واقعی ایجاد شده و مشتاقان سفر به ایران قصد دارند از این کشور دیدن کنند.» این گزارشگر در ادامه با تاکید بر مهمان‌نوازی ایرانیان و همچنین وجود مقاصد گردشگری بی‌نظیر در کشورمان، افزوده است: «در این کشور آثار باستانی، بازارها و مساجد قدیمی وجود دارند که واقعا قوی، مستحکم و قدرتمند هستند و فرهنگ باستان را نشان می‌دهند.»

گراوند واتر به بخشی از خاطرات خود در سفر به ایران اشاره و تصریح کرده است: «من چند سال پیش به ایران سفر کردم. صادقانه بگویم هرگز احساس نکردم زیر ذره‌بین نگاه ایرانیان قرار دارم. من با یک خانم که بنابر قوانین ایران باید کمی پوشیده می‌بود، همراه بودم، اما او احساس امنیت و راحتی می‌کرد.

ما واقعا از سفر به ایران لذت بردیم.» چندی پیش در واپسین روزهای سال 2015میلادی وزارت امور خارجه استرالیا، همزمان با بهبود روابط ایران با کشورهای اروپایی در آستانه اجرایی شدن برجام، اقدام به تغییر رویکرد خود نسبت به ایران کرد، سطح هشدار امنیتی سفر شهروندان این کشور به ایران را کاهش و نام ایران را در لیست اهداف سفرهای توریستی شهروندان خود قرار داد. دولت این کشور همچنین به شهروندان استرالیایی اعلام کرد که می‌توانند ایران را به عنوان مقصد گردشگری خود برگزینند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: