کد خبر: ۱۸۲۸۰۶
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
0
ربیعی با تاکید بر اینکه ایران خواستار رشد و توسعه همه کشورهای آسیایی است و از این توسعه ابراز رضایت می کند، گفت: بهره وری بالا از منابع انسانی در سنگاور جایگزین منابع زیرزمینی شده است و حال اگر شهروندان سنگاپور بدون رنج زندگی کنند به یقین باعث خوشحالی ما خواهد شد.
پول‌نیوزوزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در دیدار با وزیر ارشد دولت سنگاپور در وزارت امور خارجه و وزارت دفاع، تمایل ایران را برای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها با کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) به ویژه سنگاپور اعلام کرد.

'علی ربیعی' وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی که برای دیداری سه روزه در سنگاپور بسر می برد با 'محمد مالکی عثمان' وزیر ارشد دولت در وزارت امور خارجه و وزارت دفاع این دولت – شهر جنوب شرق آسیا دیدار و خواستار توسعه همکاری های همه جانبه به ویژه اقتصادی در دوران پساتحریم شد.

سنگاپور یکی از 10 عضو آ.سه.آن با برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی در جنوب مالزی و گذرگاه استراتژیک اقیانوس هند و خلیج بنگال به دریای جنوبی چین، شاهراه تردد بیشتر ناوگان های دریایی و کشتی های تجاری و کریدور عبور و ترانزیت اکثر خطوط هوایی در جنوب شرق آسیا است.

وی در این نشست با تشریح اهداف سفرش به سنگاپور در صدر یک هیات بلندپایه اقتصادی و بازرگانی، شیوه های انجام تجارت در این کشور جنوب شرق آسیا را جذاب دانست و علل موفقیت سنگاپور را منابع انسانی خوب، تامین اجتماعی مناسب، زندگی مسالمت آمیز قومی و تلاش دانست.

ربیعی با تاکید بر اینکه ایران خواستار رشد و توسعه همه کشورهای آسیایی است و از این توسعه ابراز رضایت می کند، گفت: بهره وری بالا از منابع انسانی در سنگاور جایگزین منابع زیرزمینی شده است و حال اگر شهروندان سنگاپور بدون رنج زندگی کنند به یقین باعث خوشحالی ما خواهد شد.

وی در این دیدار که 'جواد انصاری' سفیر ایران در سنگاپور نیز حضور داشت ضمن ابلاغ سلام گرم 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان، گفت که ایران تمایل به همکاری با کشورهای حوزه آ.سه.آن به ویژه سنگاپور دارد و درپی رفع مشکلات برای توسعه همکاری ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گزارشی از فعالیت های این وزارتخانه و صندوق های تحت پوشش آن ارائه کرد.

وزیر ارشد دولت سنگاپور در وزارت امور خارجه و وزارت دفاع نیز در این دیدار با اشاره به سفر مقامات بلندپایه این دولت – شهر به تهران و سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سنگاپور طی حدود سه ماه گذشته، آمادگی کشورش را برای تقویت همکاری با ایران در همه زمینه ها اعلام کرد.

'محمد مالکی عثمان' تبادل هیات های بلندپایه بین دو کشور را برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات موثر دانست و گفت که این سفرها پایه و بنیان همکاری های آتی دو کشور است و با این رفت و آمدها مسیر همکاری های دو کشور بیش از پیش تقویت می شود.

وی سفر وزیر تعاون و کار ایران به سنگاپور را نیز تکمیل کننده سفرهای دیگر مقامات و تبادل هیات ها بین دو کشور برای توسعه روابط دانست.

ربیعی روز پنجشنبه به طور جداگانه با 'شارمن شانموگرانتام' معاون نخست وزیر، 'اس.ایسواران' وزیر صنعت و تجارت و 'لیم سوئی سای' وزیر منابع انسانی سنگاپور نیز دیدار و رایزنی کرد.

رایزنی های ایران و سنگاپور برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات در حالی انجام می شود که انضباط و مدیریت امنیتی حاکم براین شهر- کشور 712 کیلومتر مربعی و مرکزیت بزرگترین بانک های آمریکایی، اروپایی و آسیایی و جریان سیال سرمایه و ثروت در این کشور، نقشی خطیر برای سنگاپور رقم زده و این جزیره کوچک رابه بازیگری تأثیرگذار در عرصه اقتصاد آسیا تبدیل کرده است.

آمار رسمی وزارت صنعت و تجارت سنگاپور نشان می دهد تولید ناخالص داخلی این کشور سال گذشته میلادی شاهد رشد دو درصدی بوده است.

مبادلات تجاری ایران و سنگاپور سال 2011 میلادی بیش از پنج میلیارد و 600 میلیون دلار بود که به دلیل تحریم های یکجانبه غرب و مشکلات بانکی در سال 2012 میلادی به دو میلیارد و 100 میلیون دلار کاهش یافت.

تبادلات دو کشور سال گذشته میلادی به رقم کم سابقه 500 میلیون دلار رسید که مقامات دو کشور در تلاش برای بازگرداندن میزان مبادلات به رقم های قبل از دوران تحریم هستند.

سابقه روابط سیاسی ایران و سنگاپور به حدود 48 سال قبل بازمی گردد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ایران ، سنگاپور
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: