April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۷۱۰
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
0
وی افزود: این اقدامات از جمله برنامه‌های هفته تعاون بوده که توانسته با ایجاد این تعداد تعاونی‌ها در حوزه تولید اشتغال، اشتغال‌زایی برای 12 تا 15 نفر داشته و در کل 18 هزار فرصت شغلی در این تعاونی‌ها در 5 ماهه نخست امسال ایجاد شده است.
پول‌نیوز -معاون امور تعاونی‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۱۵۰۰ تعاونی جدید در کشور راه‌اندازی شد گفت: ۳۶۰۰ تعاونی تا پایان سال ۹۵ در کشور ایجاد می‌شود.

 سیدحمید کلانتری عصر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری و راه‌اندازی تعاونی‌های جدید در 5 ماهه امسال اظهار داشت: در 5 ماهه نخست امسال حدود 1500 تعاونی جدید راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این اقدامات از جمله برنامه‌های هفته تعاون بوده که توانسته با ایجاد این تعداد تعاونی‌ها در حوزه تولید اشتغال، اشتغال‌زایی برای 12 تا 15 نفر داشته و در کل 18 هزار فرصت شغلی در این تعاونی‌ها در 5 ماهه نخست امسال ایجاد شده است.

کلانتری به روند انتخاب تعاونی‌های برتر تصریح کرد: انتخاب تعاونی‌های برتر هیچ ارتباطی با وسعت و بزرگی تعاونی، یا حجم تولید و فروش کالا ندارد، بلکه امکان دارد این انتخاب و تجلیل از تعاونی در یک روستا و یا شهرستان باشد که دست به یک نوآوری و یا ابداع در کار بوده باشد.

3600 تعاونی تا پایان سال 95 در کشور ایجاد می‌شود

معاون امور تعاونی‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های مختلف در کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی پیش‌بینی می‌شود 3600 تعاونی در حوزه‌های مختلف فعالیتی تا پایان سال 95 تشکیل شود این در حالی است که ارتقا و بالابردن سطح بهره‌وری و جذب اعضای جدید در تعاونی‌ها از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار امسال این وزارتخانه به شمار می‌رود.

کلانتری خاطرنشان کرد: حدود 2700 تعاونی فعال در سطح استان مرکزی در بخش‌های مختلفی هم‌چون مختلف بخش صنعت، کشاورزی، خدمات، مسکن و مصرف وجود دارد که البته برخی از آنها در سطح ملی و سطح استانی موفق به کسب عناوین و رتبه‌های برتر و ممتاز شده‌اند

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم باید موضوعات مربوط به حوزه تعاون و بخش تعاونی‌ها از یک‌سو و در برنامه‌ریزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه و حمایت بیشتر و پررنگ‌تری قرار گیرد.

1150 تعاونی موفق به بهره‌مندی از اعتبار در نظرگرفته شده

معاون امور تعاونی‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: از 7500 واحدی صنعتی که با مشکل روبه‌رو هستند 160 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که از این تعداد واحد 1150 تعاونی هم موفق به بهره‌مندی از خدمات ارائه شده شدند.

کلانتری با اشاره به ظرفیت استان مرکزی و شهرستان‌های استان افزود: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بالایی است و محلات یک شهر تعاونی است که در همه بخش‌ها به‌ خصوص گل و گیاه، سنگ، معدن، گردشگری، صنعت و عمران و توسعه موفق به ایجاد یک شهرستان عمرانی مطلوب شده است.

وی بیان کرد: در کل باید بگوییم شهرستان محلات از مناطق مهم و دارای ویژگی و مزیت بخش تعاون در کشور است که با یک تعدیل در استان مرکزی با این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها می‌‌توانیم این مهم را در شهرستان‌های دیگر اجرایی کنیم.
منبع: تسنیم
برچسب ها: تعاونی ، اراک ، کلانتری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: