April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۱۸۵
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
0
وحیده نگین گفت: برای استفاده از ظرفیت تعاونی‌های زنان باید آموزش و اطلاع رسانی مناسب به زنان صورت گیرد و اهمیت ارزش افزوده در تعاونی‌های زنان مورد توجه واقع شود.
بهترین راه بالا بردن مشارکت اجتماعی زنانپول‌نیوز - مشاور وزیر کار می‌گوید بزرگ‌ترین ظرفیت زنان تعاونگر این است که می‌توانند نگاه جامعه را نسبت به کار زنان تغییر بدهند و بین زندگی خانوادگی و شغلی آنها تعادل ایجاد کنند.

وحیده نگین اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت تعاونی‌های زنان باید آموزش و اطلاع رسانی مناسب به زنان صورت گیرد و اهمیت ارزش افزوده در تعاونی‌های زنان مورد توجه واقع شود.

وی تشکل‌های تعاونی را بهترین ابزار برای افزایش مشارکت اجتماعی زنان دانست و افزود: در شرایط فعلی که اقتصاد کشور نیازمند مقاوم‌سازی است نباید توانایی‌های زنان را نادیده بگیریم هرچند زنان برای نشان دادن خلاقیت‌ها و توانمندی‌های خود تلاش می‌کنند ولی به کارگیری توانایی‌های این قشر از جامعه نیازمند برنامه‌ریزی است.

نگین تصریح کرد: یکی از موانع پیشرفت زنان بسنده کردن به نقش این قشر در خانواده است در حالی که تجربه ثابت کرده زنان با حل مشکلات و موانع پیش رو به موفقیت‌های اجتماعی بسیاری دست یافته‌اند.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر کار درعین حال بر لزوم فراهم کردن بسترها و فرصتهای استفاده از توانمندی‌های بانوان تاکید کرد و گفت: از طریق سازمانها، صندوق‌ها و بانکهای زیرمجموعه وزارت کار می‌توانیم شبکه‌ای راه اندازی کنیم تا خدمات مورد نیاز تعاونی‌ها از طریق ادارات شناسایی و شرایط برای راه‌اندازی تعاونی‌های جدید تسهیل شود.

به اعتقاد وی استفاده از ظرفیتهای زنان علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی زمینه کاهش فقر و نابرابری و تربیت نسل را فراهم می‌کند.

نگین گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال باید به نقش اجتماعی و اقتصادی زنان توجه کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: