پول‌نیوز - معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با هدف ترویج سلامت و کمک به رشد و توسعه بهداشت امسال سازمان منطقه آزاد ماکو افزون بر 30 میلیارد ریال هزینه کرده است .

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، ارسلان ازهاری، معاون توسعه مدیریت سازمان  منطقه آزاد ماکو در مراسم معرفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماکو افزود: این میزان مبلغ برای خرید یک دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان فجر ماکو، کمک به مجمتع آبرسانی روستایی، احداث و تجهیز ساختمان پایش هوا، اجرای طرح مروج سلامت در مدارس و اجرای طرحهای زیست محیطی و کمک به اجرای طرحهای دامپزشکی هزینه شده است  .

وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو با توجه به اهمیت سلامتی مردم منطقه طرحهای بهداشتی را با دقت و نظارت کافی اجرا و دنبال می کند .

ازهاری با اشاره به اهمیت سلامتی دانش آموزان در مدارس اظهار کرد: امسال با کمک آموزش و پرورش در 273 مدرسه روستایی منطقه آزاد ماکو طرح مشترک مروج سلامت اجرا می شود .

دکتر انتظار مهدی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه تمام جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش خدمات سلامت قرار دارند، افزود: در اجرای طرح تحول سلامت در استان شبکه سلامت جمعیت  شهری و روستایی استان در حال تکمیل شدن است .

وی از شروع طرح جلوگیری از بیمارهای غیر واگیر در آینده نزدیک در استان خبر داد و اضافه کرد: این طرح با هدف جلو گیری از مبتلا شدن مردم به بیماریها و کاهش 25 درصدی مرگهای زودرس برنامه ریزی شده است .

وی کاهش مرگ و میر کودکان و جلوگیری از ناتوانی ها را از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی در آینده نزدیک اعلام کرد .

حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو و شاهین علی زاده فرماندار ماکو نیز در این جلسه سلامتی و بهداشت را از شاخصه های رشد و توسعه یافتگی در جوامع عنوان بر حمایت و مساعدت بیشتر مسئولان برای افزایش سلامت و بهداشت مردم تاکید کردند .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: