May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مقایسه حقوق پرداختی در کارگاه‌های مختلف به ما می‌گوید:
کد خبر: ۲۵۴۲۶۹
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
0
بیشترین مزد و حقوق پرداختی به ازای هرساعت در کارگاه‌های بازرگانی و خدمات درسال ١٣٩٣، متعلق به فعالیت های تولید فیلم سینایی ، ویدیویی و برنامه های تلویزیونی با هفت هزاروچهارصد تومان بوده است.
فعالیت‌های آموزشی در ایران کم ارزش استپول نیوز-امروز مرکز آمار ایران، بیشترین و کمترین مزد و حقوق پرداختی در سال 93 را اعلام کرد. بر این اساس، بیشترين مزد و حقوق پرداختی به ازای هرساعت، متعلق به فعالیت‌های تولید فیلم سینمایی، ویدیویی و برنامه‌های تلویزیونی با 7 هزاروچهارصد تومان بوده است و این در حالی است که کمترین مزد پرداختی برای هر ساعت کار در سال ١٣٩٣، متعلق به کارگاه های عمده فروشی با حق الزحمه 2 هزار  و  پنجاه تومان بوده است. البته اوضاع کارگاه‌های آموزشی هم چنگی به دل نمی‌زند.

براساس طرح جامع بازرگانی ١٣٩٣، به گزارش دفتر فرهنگی بازرگانی وخدمات مرکز آمار ایران، بیشترین مزد و حقوق پرداختی به ازای هرساعت در کارگاه‌های بازرگانی و خدمات درسال ١٣٩٣، متعلق به فعالیت های تولید فیلم سینایی ، ویدیویی و برنامه های تلویزیونی با هفت هزاروچهارصد تومان، بعد از آن، کارگاه های با فعالیت های جنبی خدمات مالی با 6 هزارو پانصد پنجاه وپنج تومان، کارگاه های معماری ومهندسی با 6 هزارویکصدو سی وسه تومان وفعالیت های انتشاراتی با 5 هزار و سی صدو سی وشش تومان بوده است.

این در حالی است که کمترین مزد پرداختی برای هر ساعت کار در سال ١٣٩٣، متعلق به کارگاه های عمده فروشی با 2 هزار پنجاه تومان و بعد از آن به کارگاه های مربوط به فعالیت های خلاق ، هنر وسرگرمی با 3 هزار و پانصد وسی وشش تومان و بعد هم کارگاه های ورزشی و سرگرمی تفریحی با 3 هزار و پانصدو هشت تومان است. گفتنی است پرداختی کارگاه های آموزشی ساعتی  3 هزار و هشتصد وپنجاه تومان بوده است.

گفتنی است با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال 96 هستیم و حداقل دستمزد در سال 96، 930 هزار تومان اعلام شده شاید بد نباشد بدانید که در سال 93 که این آمارها را در خود جای داده، حداقل دستمزد، 608 هزار تومان بوده است.
با توجه به این افزایش 33 درصدی، شاید بتوان گفت که حداقل دستمزدها در حوزه‌های مختلف هم در کمترین حالت، 33 درصد افزایش را تجربه کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: