May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۱۸۷۲
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پس از انقلاب سهم مردم در تعاونی‌ها از ۴.۸ درصد به ۵۲ درصد رسید.
افزایش 52 درصدی مشارکت مردم با تعاونی هاپول‌نیوز - محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افتتاحیه سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه اظهار کرد: با توجه به وجود شرایط سخت ،تعاونی ها می توانند به حل بسیاری از مشکلات بپردازند.

وی ادامه داد: تعاون یک فرهنگ است و تعاونی ها دومین عامل رشد محسوب می شوند.

شریعتمداری با اشاره به مخالفان و موافقان فعالیت های تعاونی بیان کرد: برخی تشکیل بخش تعاون را از دیدگاه چپ دانسته و با آن مخالفت کردند اما رهبران اسلامی از ایجاد این بخش حمایت کردند آیت الله بهشتی از جمله این افراد است که در توسعه فرهنگ بخش تعاون نقش بسزایی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نقش تعاونی ها در  جنگ اقتصادی گفت: کارنامه درخشان تعاونی ها در جنگ اقتصادی توانست جایگاه ویژه ای بین مردم بیابد و موفقیت در آن زمان سبب دیدگاه مثبت ایرانیان در سال های کنونی شده است.

وی ادامه داد: رشد ۱۱/۸ درصدی تعاونی ها و حضور ۱۹۰ هزار تعاونی در بخش های گوناگون از دیگر نکات مثبت در این زمینه است.

شریعتمداری درباره فعالیت صعودی بخش تعاون تشریح کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزارنفر در بخش تعاون اشتغال ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نقش زنان که در ابتدای سال ۵۷ ، ۱۰ درصد بود ، در سال ۹۷ به ۲۶ درصد رسیده است و اهتمام تعاونی ها به نقش زنان موجب حرکت رو به جلو اقتصاد کشور خواهد شد.

وی دولت را ناظر انجام فعالیت ها دانست و بیلن کرد: فعالیت های اجرایی اقتصاد باید به دست مردم صورت گیرد و یکی از این بخش ها، بخش تعاون است.

شریعتمداری به پشتوانه بخش تعاون اشاره کرد و گفت: بانک توسعه تعاون یکی از پشتوانه های بخش تعاون است و دولت با فراهم کردن شرایط لازم در این بخش باید به آن کمک کند همچنین برای توسعه در بخش تعاون نیازمند آمار های دقیق هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم ترین مسئله تعاونی ها را رسیدن به تعاونی های جهانی دانست و تشریح کرذ: برندسازی و شبکه سازی از مولفه های مهم این امر است و دولت در پی ایجاد شرایط لازم جهت فعالیت های ملی و بین المللی است.

وی به سیاست های ابلاغی اصل ۴۴ اشاره کرد و گفت: سهم بخش تعاون در این زمینه ۲۰ درصد است. مردمی کردن اقتصاد مطابق فرهنگ ایرانی است و ترویج فرهنگ و دانش تعاون، ایجاد تعاون های دانش آموزی و علمی کردن این امر برای دانشجویان از جمله اقدامات در حال پیگیری است.

شریعتمداری تاکید کرد: در زمینه ایجاد اشتغال های روستایی قدم های اساسی خواهیم برداشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تصریح کرد: تعاونی ها در اعتقادات دینی و سنت های قدیمی کشورمان ریشه دارند و در این دولت برای پیشرفت آنان کمک خواهیم کرد.
برچسب ها: تعاونی ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: