یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۱۸۵۲۱
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
0
مدیرعامل کارگزاری آریا نوین گفت: اگر دولت بتواند مشوق‌های صادراتی را افزایش دهد می توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد عبور از شاخص ۴۰۰ هزار واحدی باشیم.

علی مولایی مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در گفتگو با پول نیوز در خصوص تقویت شرکت‌های ارزآور بورسی گفت: با توجه به دستور ویژه رییس جمهور در خصوص حمایت از توسعۀ بازار‌های صادراتی و پایداری آن‌ها، خوشبختانه شاهد روند رو به رشد این مهم بوده ایم بطوریکه اثر بخشی این اتفاق از نیمه دوم سال ۹۷ نمایان شد و تقریبا در ابتدای ۶ ماهه دوم سال گذشته شاخص بورس حدود ۱۲۰ هزار واحد افزایش یافت و در انتهای سال این رقم به ۱۸۰ هزار واحد رسید.

وی افزود: با توجه به تحریم‌هایی که از سوی غرب به کشور وارد شد، شاهد تغییرات عجیبی در خصوص نرخ ارز بودیم که خوشبختانه با سیاست گذاری‌های تکوینی بانک مرکزی و اعطای مجوز به شرکت‌های صادرات محور مبنی بر این که این شرکت ها ارز حاصل از فروش محصولات خود را با نرخ ۴۲۰۰ تومانی به فروش برسانند، این مهم از افزایش سرانه محصول صادراتی جلوگیری کرد.

این کارشناس بورسی درادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین سیاست گذاری‌هایی که در جهت حمایت از این بازار شکل گرفت ارائه ارز نیمایی بود خاطر نشان کرد: خوشبختانه دولت و بانک مرکزی با ساز و کار‌های ویژه و کارشناسی شده بر آن شدند تا با تزریق ارز نیمایی با نرخ نزدیک به قیمت آزاد دارد، زمینه حمایت از شرکت‌های صادرات محور را فراهم کنند.

مولایی تصریح کرد: با اجرایی شدن این ساز و کار و تزریق ارز نیمایی سود شگرفی وارد ساختار اقتصادی کشور و شرکت‌های صادرات محور شد.

وی با بیان اینکه اگر موضوع تحریم‌ها نبود شاهد سودآوری به مراتب بیشتری می بودیم، اذعان کرد: خوشبختانه شرکت‌های صادرات محور ایرانی در سال های اخیر، راه‌های دور زدن این مشکل را هم پیدا کردند و فشار ها کمتر شده است. اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا در ۶ ماهه دوم امسال نیز می توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در پایان با بیان اینکه شرکت‌های صادرات محور ناجیان اقتصاد هستند اضافه کرد: اگر دولت بتواند مسیر‌های صادرات را تسهیل کند و مشوق‌های صادراتی را افزایش دهد، می توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد عبور از شاخص ۴۰۰ هزار واحدی در بورس باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: