May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
کد خبر: ۳۱۹۶۸۷
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
0
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر بخواهیم از سود سپرده‌ها مالیات بگیریم پول‌ها از سیستم بانکی خارج می‌شود.

به گزارش پول نیوز، غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه مجلس تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مجوز تسویه بدهی دولت به بانک‌ها را داده، گفت: سال گذشته حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان تسویه انجام شد و سال جاری هم حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان تسویه بدهی‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی با تحقق نظام جامع مالیاتی فاصله دارد و روند، کند و آزاردهنده شده است. باید پایه‌های جدید مالیاتی تعریف شود، برخی‌ها فکر می‌کنند برای افزایش درآمد‌های مالیاتی حتما باید نرخ‌های مالیاتی افزایش یابد در حالی که این گونه نیست و معافیت‌های گسترده‌ای داریم.

تاجگردون گفت: دولت معافیت‌های زائد مالیاتی را به مجلس اعلام کند تا حذف شوند. دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی هم کاملا منتفی است. باتوجه به نرخ تورم ۴۰ درصدی اگر بخواهیم از سود سپرده‌ها مالیات بگیریم پول‌ها از سیستم بانکی خارج می‌شود بنابراین این کار انجام نمی‌شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: