April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۱۴۳۴
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
0
پول نیوز - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه استارت‌آپ‌های بزرگ کشور یک تومان هم از دولت وام نگرفته‌اند، از افزایش تعداد واحدهای بوم‌گردی روستایی به ۲۰۰۰ واحد در این دولت خبر داد.

اتاق یا صنف استارت‌آپ‌ها تشکیل می‌شود

به گزارش پول نیوز، محمد امید در نشست هم اندیشی و بکارگیری ظرفیت اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه کسب و کارهای روستایی با بیان اینکه توسعه بوم‌گردی روستایی موجب اشتغالزایی و درآمدزایی برای روستاییان می‌شود،‌ گفت: استقبال از گردشگری روستایی در سالهای گذشته افزایش یافته به نحوی که در بخش گردشگری روستایی در ابتدای دولت تنها ۲۰۰ واحد بوم‌گردی داشتیم ولی امروز این اقامتگاه‌ها به بالای ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی رسیده است.

وی به نمایشگاهی که اخیرا با همکاری صندوق کارآفرینی امید در مرداد ماه برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه که بخش قابل توجهی از کار توسط صندوق کارآفرینی امید انجام گرفت اعلام کردیم که باید یک صنف و سندیکایی از استارت‌آپها در کشور داشته باشیم که ایده‌ها و برنامه‌ها و نوع همکاری با استارت‌آپها را با مشورت آنها دنبال کنیم.

امید افزود: وزارت کار، معاونت توسعه روستایی و مراکز مرتبط با این مساله باید به کمک بیایند چون استارت‌آپهای روستایی به یک اتاق یا سندیکا نیاز دارند که دور هم جمع شوند و برنامه‌ریزی کنند و لازم است یک پل ارتباطی میان دولت و استارت‌آپها شکل بگیرد تا نیازهای آنها را به شکل دقیق شناسایی کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر این صنف یا اتاق راه اندازی شود می‌توان یکسری برنامه‌ها را دنبال کرد و حمایتهای دولت از استارت‌آپها را به شکل واضح و شفاف مطرح کرد.

وی در عین حال با بیان اینکه بسیاری از استارت‌آپهای بزرگ کشور یک تومان هم از دولت وام نگرفته‌اند، گفت: منظور ما این نیست که پول برای کمک به استارت‌آپها نداشته باشیم ولی برداشتم این است که در استارت‌آپها همه چیز پول نیست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پایان با اشاره به توسعه زیرساختهای روستایی اظهار کرد: در حال حاضر از ۶۲ هزار آبادی در کشور ۳۸ هزار روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند و اگر خدمتی را برای این ۳۸ هزار روستا ارائه کنیم در واقع به ۹۵ درصد روستاهای کشور خدمت ارائه کرده‌ایم. خوشبختانه ۹۵ درصد روستاهای کشور آب و ۸۶ درصد آنها گاز دارند و تمام روستاها بدون استثنا برق رسانی شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: