April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
افت فشار درآمد در پاییز سرد این معدنی؛
کد خبر: ۳۲۲۳۰۶
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
0
پول نیوز - در حالی که نرخ محصولات «چادرملو» در سطوح جدیدی قرار گرفته اما؛ پاییز این شرکت به سردی سپری شد و تنها نوید زمستان گرم را داد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنعتی و معدنی چادرملو» طی 9 ماه اخیر به درآمد 69 هزار و 646 میلیارد ريالی دست یافته که از عملکرد دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 97 رشد 32 درصدی را نشان می دهد.
در این مدت درآمد فروش کنسانتره آهن 35 درصد بیشتر از قبل بوده و تنها در فروش گندله عقبگرد داشته است.
در نگاه جزئی‌تر، «کچاد» در آذر ماه نسبت به آبان ماه فروش کمتری داشته و طی یک ماه اخیر 6 هزار و 49 میلیارد ريال درآمد شناسایی کرده که در مقایسه با آبان ماه 21 درصد افت کرده است.

«کچاد» در آذر ماه چه کرد؟


در خصوص این شرکت معدنی باید توجه داشت که مبلغ فروش آذر ماه بدون احتساب فروش صادراتی است. «کچاد» حدود 26 هزار تن فولاد به ارزش تقریبی 990 میلیارد ريال را به بازارهای خارجی صادر کرده که در گزارش عملکرد آذر ماه لحاظ نشده که با در نظر گرفتن این موضوع، مبلغ درآمد فروش محصولات به 7 هزار و 39 میلیارد ريال می رسد.
به طور کلی می توان گفت که فروش «کچاد» در فصل بهار 21 هزار و 331 میلیارد ريال، در فصل تابستان 28 هزار و 358 میلیارد ريال فروش داشت اما؛ در فصل پاییز عملکرد ضعیف‌تری داشت و 19 هزار و 957 میلیارد ريال فرش انجام داده است. از سویی باید این نکته را مدنظر داشت که نرخ شمش فولاد خوزستان در مدت اخیر رشد داشته که باعث افزایش قیمت گندله و کنسانتره خواهد شد و اثر خود را در آمار فروش زمستان نشان خواهد داد.
بنابراین، می توان انتظار داشت در پایان سال این تنزل درآمد جبران شود و همچنان «کچاد» را در مسیر صعود ببینیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: