April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۲۴۳۲
۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
0
پول نیوز - مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار بر تاکید کرد و گفت: باید فضایی برای رشد استارت‌آپها و کارآفرینان فراهم شود تا بتوانند وارد عرصه رقابتهای بین المللی شوند و علاوه بر صادرات، اشتغالزایی و ارزآوری داشته باشند.
به گزارش پول نیوز، رحیم سرهنگی، درباره حمایت احمایت ویژه از کارآفرینان نوپا ز استارت‌آپها و کسب وکارهای نوپا، گفت: مهم‌ترین کاری که در حال حاضر برای حمایت از کسب و کارهای نوپا باید انجام شود و برای بخش خصوصی چندان نمی‌صرفد که دنبال کند، بحث شبکه‌سازی بین اجزا است و معتقدیم که دولت باید شرایط را برای شبکه‌سازی فراهم کند.

وی افزود: طبعا باید محیطی را برای همه کسانی که در حوزه استارت‌آپهای تولید محتوا یا استارت آپهای حمل و نقل فعالیت می‌کنند، ایجاد کنیم که همه آنها به یکدیگر متصل شوند و گروه‌های بزرگتری را به وجود آورند.

ایجاد فضایی برای رشد استارت‌آپها و کارآفرینان
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار شبکه‌سازی را وظیفه دولت دانست و گفت: فضایی از سوی دولت باید فراهم شود که استارت آپها بتوانند در آن رشد کنند چون استارت‌آپها در آغاز راه شکننده هستند و لازم است فضایی به وجود آوریم و از آنها محافظت کنیم تا در این پلت فرم رشد کنند و به کار خود ادامه دهند.

سرهنگی بر لزوم حمایت ویژه از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: جنس حمایت از کارآفرینان از جنس دادن وام نیست.ما باید تلاش کنیم کسب و کارهایی که وارد رقابتهای بین المللی شدند و در بازارهای منطقه‌ای عرضه محصول دارند، مورد حمایت قرار بدهیم تا در رقابت با سایر شرکتهای خارجی موفق شوند و به عمق بازارهای هدف نفوذ کنند.

به گفته وی، باید از کارآفرینان پیشرو و نوآور که در دنیا بازار فروش دارند و با برند می‌فروشند و ضمن صادرات به اشتغال وارزآوری کمک می‌کنند، به طور ویژه حمایت کرد.

آیین‌نامه حمایت از کارآفرینان در کمیسیون اقتصادی دولت
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار با اشاره به ارسال آیین‌نامه حمایت از کارآفرینان پیشرو به دولت درباره روند تصویب آن، گفت: آیین‌نامه بیش از یک ماه است به هیات دولت رفته و مراحل آن در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است که اگر تصویب شود تسهیل کننده است.تاکنون دو جلسه برگزار و در خصوص مفاد هجده‌گانه آیین‌نامه بحث شده و دستگاهها به همفکری رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه مراحل بررسی آیین‌نامه باید طی شود، گفت: در این آیین‌نامه تاکید شده است که اگر کارآفرینی به سطح مشخصی از فروش و صادرات و اشتغال رسید و در بازارهای بین المللی قدرت عرضه و فروش داشت، مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

در راستای حمایت از کارآفرینان برتر و پیشرو، آیین‌نامه‌ای از سوی وزارت کار به هیات دولت ارسال شده است.در این آیین‌نامه مشوق‌هایی برای کارآفرینان در حوزه تجارت خارجی، سرمایه‌گذاری،مشارکت با شرکتهای خارجی و پیش‌بینی ویزا و خط سبز گمرکی درنظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: