May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۶۱۹۰
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
0
بدون هیچ شک و تردیدی، هر شرکتی که خواهان رقابت‌پذیری و ماندن در هیاهوی جذاب صنعت خودرو باشد، نیاز به یک حرف برتر و در اصطلاح، یک خودروی پرچم‌دار دارد که به‌مرورزمان، فن‌آوری‌های مدرن را بر روی آن پیاده‌سازی کرده و با تغییراتی که روی آن مدل اعمال می‌کند، در مقابل رقیبان، حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش پول نیوز، رنو فرانسه نیز انگار می‌خواهد این بازی قدرت و هنر مهندسی را برای مدل تالیسمان خود پیاده‌سازی کرده و اکنون نیز با رونمایی از نمونه فیس-لیفت این خودروی سدان در اندازه متوسط (midsize)، می‌خواهد قدرت خود را به حریفانش، نشان بدهد. همچنین، خودروساز فرانسوی برای تالیسمان تازه‌وارد، یک نمونه در کلاس واگن نیز در نظر گرفته است.

این شرکت ادعا می‌کند که تالیسمان ۲۰۲۰ با ظاهر و طراحی خارجی به‌روزرسانی شده‌ای ظاهرشده است. البته با نگاهی به تصاویر این خودروی جدید، نمی‌توانیم به‌سادگی متوجه این تغییرات ادعایی رنو شویم؛ زیرا تغییرات به‌گونه‌ای نبوده‌اند که بخواهند در نگاه اول، به چشم بیایند.


طراحی خارجی


در قسمت‌های کناری طراحی جلوی خودرو، می‌توانیم با جلوپنجره بازطراحی شده، سپر به‌روزرسانی شده و چراغ‌های LED جدید به‌صورت استاندارد مواجه شویم.

طراحی قسمت عقب تالیسمان نیز با چراغ‌های تمام LED، به‌علاوه نشان‌دهنده‌های دینامیک و همچنین یک آنتن بال کوسه‌ای همراه شده است. رنو برای تالیسمان تازه‌واردش، همچنین رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی را به‌صورت استاندارد، در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:
 
 
 
همچنین در این مدل جدید، چراغ‌های جلویی تطبیقی LED با فن‌آوری ماتریسی به‌عنوان یک آپشن، ظاهرشده‌اند. درواقع این فناوری می‌تواند کمک‌حال مناسبی برای راننده در شرایط مختلف جاده‌ای و آب و هوایی باشد.
 

طراحی داخلی


درون کابین خودروی سایز متوسط فرانسوی نیز با تغییراتی ازجمله، جا لیوانی‌های بزرگ‌تر، آینه الکتروکرومیک ضد بخار و شارژر بدون سیم گوشی‌های هوشمند در وسط کنسول همراه شده است. همچنین، یک صفحه‌نمایش دیجیتال ۱۰.۲ اینچی که ویژگی‌های متفاوتی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند توسط یک صفحه‌نمایش ۹.۳ اینچی دیگر که به‌صورت آپشن توسط مشتری انتخاب می‌شود، برای تالیسمان در نظر گرفته‌شده است.

در مورد موارد ایمنی نیز، تالیسمان ۲۰۲۰، با مواردی همچون سیستم رانندگی خودکار سطح ۲ که بانام «همیار ترافیکی و جاده‌ای» شناخته می‌شود، تولیدشده است. این سیستم می‌تواند از حالت سکون تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را مدیریت کرده و حتی می‌تواند بدون دخالت راننده و بر اساس پیش‌بینی شرایط جاده‌ای، به‌صورت کامل خودرو را متوقف کند.
 

قوای محرکه


قوای فنی تالیسمان ۲۰۲۰ نیز با یک قلب تپنده به‌روزرسانی شده ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو بانام TCe ۱۶۰ که می‌تواند قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه، به جاده منتقل کند، همراهی می‌شود. این انجین، توانایی تولید ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.

نمونه قدرتمندتر موسوم به TCe ۲۲۵ نیز که یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو است و در خودروی جذاب رنو آلپاین A۱۱۰ نیز استفاده‌شده، می‌تواند قدرت ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر را تولید کند. قدرت این موتور نیز از طریق یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه به زیر پای راننده منتقل می‌شود. رنو همچنین، موتورهای دیزل را نیز برای تالیسمان جدید خود در نظر گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: