May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
آوار سنگین زیان بر سر این انبوه‌ساز؛
کد خبر: ۳۲۹۲۳۲
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
0
در حالی نیمی از سال مالی ۹۹ برای «آ س پ» با زیان ۴۱ ريالی برای هر سهم به پایان رسیده اما؛ برای کل سال سود قابل توجه پیش بینی کرده است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «آ س پ» گزارش عملکرد ۶ ماهه منتهی به اسفند سال ۹۸ را منتشر کرد و خبر از تحقق ۴۱ ريال زیان برای هر سهم داد؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۷ ريال سود ساخته بود.

بر اساس این گزارش، درآمدهای عملیاتی با افت ۴۳ درصدی به کمتر از ۳۱ میلیارد ريال سقوط کرد. «آ س پ» پروژه پيمانکاري ۳۰ هکتاري رشديه را در دست ساخت دارد که برآورد شده تا مهر ماه سال ۹۹ تکمیل شود.

درآمدهای فصل اول سال مالی ۹۹ فقط از محل ۳ پروژه شرکت حاصل شده است.

از مهمترین چشم انداز شرکت می توان به افزایش سرمایه در حال انجام اشاره کرد و با توجه به فروش موجودی املاک مازاد، می توان برخی پروژه های راکد را به جریان بیاندازد. همچنین درآمدهای حاصل از فعالیت های پیمانکاری پروژه های تعریف شده پیمان مدیریت و نیز احداث و فروش واحدهای حاصل از ارتقاء شیوه ساخت ساختمان ها بعنوان مهمترین چشم اندازها قابل اشاره هستند.

«آ س پ» برای سال مالی ۹۹ فروش پروژه های زیر، با ثبت درآمد ۱۲۵۰ میلیارد ريالی را پیش بینی کرده است.

 

«آ س پ» ۶ ماهه ۴۱ ريال زیان داد



آن چه که موجب زیاندهی این انبوه ساز شده، افزایش شدید هزینه های فروش، عمومی و اداری و در وهله دوم، هزینه مالی است.

هزینه های فروش، عمومی و اداری با رشد ۳۱۴ درصدی به رقم ۴۲ میلیارد ريال رسید و به سبب مانده تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیارد ريالی، ۱۰ میلیارد ريال هزینه مالی به ثبت رسید.

در مجموع، زیان خالص «آ س پ» از رقم ۳۷ میلیارد ريال با گذشت نیمی از سال مالی ۹۹ عبور کرد.

نکته جالب توجه این است که هیئت مدیره در گزارش تفسیری پیش بینی کرده طی سال مالی منتهی به شهریور ۹۹ با فروش ۱۲۵۰ میلیارد ريال از پروژه های ساختمانی خود، به سود خالص ۱۳۰ میلیارد ريالی دست یابد که با توجه به عملکرد سال مالی ۹۸ و همچنین ۶ ماهه سال مالی ۹۹ به نظر پیش بینی بسیار خوشبینانه‌ای است و بعید به نظر می رسد به این ارقام دست یابد.

 

«آ س پ» ۶ ماهه ۴۱ ريال زیان داد



لازم به ذکر است که در سال مالی ۹۸ با فروش ۹۱ میلیارد ريال واحد ساختمانی، ۵ میلیارد ريال زیان خالص متحمل شده بود. حال بر چه اساس درآمد ۱۲۵۰ میلیارد ريال و سود خالص ۱۳۰ میلیارد ريالی پیش بینی شده، جای سوال دارد!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: