April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۳۶۹۴۴
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
0
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مردم باید از رفتار های هیجانی اجتناب کنند تا متضرر نشوند عنوان کرد: اگر کسی برای سرمایه گذاری وارد این بازار می شود با کمی تامل می تواند به بازدهی بالای این بازار در بلند مدت برسد.

احسان خاتونی داریان

احسان خاتونی داریان کارشناس بازار سرمایه و کارشناس تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ در گفتگو با خبرنگار پول نیوز، علل افت شاخص بورس در این روزها را اینگونه بیان کرد: نخستین دلیل افت شاخص بورس در این روزها، ناشی از فروش سهام عدالت بود که استارت افت شاخص از آنجا زده شد.

 

وی افزود: دومین دلیل برای افت شاخص بورس، لغو صندوق سرمایه گذاری دارا دوم بود که با توجه به این شرایط باعث شد بازار به سمت و سوی ریزش قدم بردارد همچنین زمانی که فروش سهام عدالت ادامه دار شد، به دنبال آن شاخص بورس طی چند روز متوالی بر مدار نزولی طی شد.

 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه ابراز کرد: زمانی که شاخص با افت روبه رو بود، مردم به سوی سرمایه گذاری از طریق صندوق های بزرگ سوق پیدا کردند و زمانی که صندوق ها سهام خود را در بازار عرضه کردند، فشار فروش در بازار تشدید شد و این سومین دلیلی است که شاخص را تحت تاثیر خود قرار داد.

 

وی مطرح کرد: در برخی از موارد سهم هایی در صندوق های سرمایه گذاری وجود دارد که قرار است به فروش برسد اما در شرایطی، آن سهم ها به فروش نمی رسند و مجبور به فروش سهام ارزنده خود هستند چون سهم های دیگر در سف فروش خود قفل اند، مجبور به فروش سهم های ارزنده می شود تا نقدینگی خود را جبران کند.

 

بیشتر بخوانید: 

با تاسیس بورس بین الملل، گام‌های اولیه برای کاهش تحریم‌ها برداشته خواهد شد

در بازار بورس، سرمایه مردم ذوب نمی شود

 

خاتونی داریان بیان کرد: سازمان بورس طی جلسه ای اعلام کرد که برای کاهش فشار فروش در بازار، شرکت های حقوقی که صندوق های با درآمد ثابت دارند می توانند از صندوق با درآمد سابق خود، در صندوق سهامی خود صدور بزنند و به وسیله این صدور، نقدینگی مورد نیاز ابطال صندوق سهامی خود را تامین کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: قرار است کف بازار با قیمت های روز گذشته بسته شده تا بازار دیگر با افت دیگری روبه رو نشود اما بازار جای ریزش بیشتری نداردو مردم نباید نگران این موضوع باشند.

 

کارشناس تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ گفت: در این شرایط پیشنهاد به مردم این است که سهام خود را نگهداری کنند و از رفتار های هیجانی اجتناب کنند.

 

خاتونی اظهار کرد: ماهیت بازار سرمایه افت و خیز شاخص است و کسانی که وارد این بازار می شوند باید برای بلند مدت در این بازار سرمایه گذاری کرده و در سال های بعد سود حاصل از این بازار را مشاهده کنند.

 

گفتگو از سحر گلی زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: