کد خبر: ۳۸۰۰۰۷
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
0
بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۰ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۴۰.۳ درصد بوده است.
سهم 40درصدی فارغ التحصیل دانشگاهی از بیکاری
براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار ۱۴۰۰، بررسی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان آموزش عالی نشان می‌دهد ۱۳.۶ درصد جمعیت فعال فارغ التحصیل آموزش عالی بیکار بوده اند. این نرخ در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط روستایی نسبت به نقاط شهری بیش‌تر بوده است. همچنین بررسی روند تغییرات این نرخ حاکی از آن است که نسبت به سال قبل ۰.۶ درصد کاهش داشته است.

در سال ۱۴۰۰ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۴۰.۳ درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل ۰.۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج گویای آن است که درسال ۱۴۰۰ سهم جمعیت شاغل فارغ التحصیل آموزش عالی از کل شاغلان ۲۵.۸ درصد بوده است. این سهم در بین زنان به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. با بررسی تغییرات مشاهده می‌شود این شاخص نسبت به سال قبل ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

بررسی سهم شاغلین ۱۵ ساله و بیش‌تر با ساعت کار معمول ۴۹ ساعت و بیش‌تر نشان می‌دهد که ۳۷.۸ درصد شاغلین به طور معمول ۴۹ ساعت و بیش‌تر در هفته کار می‌کنند. این شاخص که یکی از نماگر‌های کار شایسته است نشان می‌دهد در کشور سهم زیادی از شاغلین بیش‌تر از استاندار کار می‌کنند؛ این شاخص نسبت به سال قبل ۱.۳ درصد افزایش داشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: