کد خبر: ۳۸۰۱۰۲
۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
بازار سرمایه در آخرین هفته از خرداد ماه با افت و خیز‌های فراوانی همراه بود که در این گزارش می‌خوانید.
نگاهی به بازار بورس تهران در هفته‌ای که گذشت
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات هفته گذشته ۸ تیر شاخص کل با کاهش ۷۱۷ واحد به رقم یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۱۷ واحد رسید و متوقف شدو شاخص کل بورس شنبه ۱۱ تیر در اول هفته با اُفت یک هزار و ۲۱۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۰۳ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات شاخص کل بورس با اُفت ۱۲ هزار و ۸۳ واحد در تراز یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۳۱ واحد متوقف شد. ارزش معاملات بورس تهران به حدود رقم ۲ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «پارس» و «خودرو» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «سابیک»، «خودرو» و «شپنا» سه نماد پر تراکنش بودند. شاخص کل هم وزن هم با اُفت ۴ هزار و ۲۷۸ واحدی روی پله ۴۱۷ هزار و ۲۰۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان رسید.


در معاملات روز یکشنبه دوازدهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش هزار و ۳۴۶ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۷۹ واحد رسید که در مقایسه با یکشنبه هفته گذشته ۵ تیر ماه با ریزش ۱۸ هزار و ۹۸۵ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۳۴۸ واحد رسید که شاخص هم وزن بورس با افت ۴ هزار و ۹۷۵ واحدی در سطح ۴۱۷ هزار و ۶۸۴ واحدی ایستاد. در بازار ارزش سهام حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۲۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که در هفته گذشته هم منفی بوده و ۵۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شده است. بر همین اساس در بازار گروه‌های فلزات اساسی و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیشترین خروج سرمایه را داشته و نماد‌های خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان کاهش یافت که در مقایسه با هفته گذشته معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان کاهش یافت.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران سیزدهم تیر ماه در یک روند کاملاً رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۴۱۷۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۱۵۶ واحد رسید همچنین شاخص بورس نسبت به روز دوشنبه هفته گذشته با افزایش ۲ هزار و ۷۴۱ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش ۲۲۸۹ واحد به رقم ۴۲۰هزار و ۶۵۴ واحد رسید. ارزش بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از ۵ میلیون و ۹۳۹ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بیش از ۴.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۲۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. نماد‌های شستا، گل‌گهر، فجر انرژی خلیج‌فارس، مبین انرژی خلیج‌فارس، صنعتی چادرملو، ایران‌خودرو و توسعه معادن و فلزات بیشترین افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند که در مقایسه با روز دوشنبه هفته گذشته نماد‌های «شپنا»، «نوری» و «حکشتی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نماد‌های «پارس»، «فخوز» و «وپارس» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند.

شاخص کل بورس چهاردهم تیر ماه با ۳۸۷۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۵۱۱ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۳۸۰ واحد افزایش یافت و رقم ۴۲۱ هزار و ۳۲ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۳۴۹ هزار معامله به ارزش ۳۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال انجام شد. فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی چادرملو، پالایش نفت تهران و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس ۱۸ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۰ هزار و ۲۲۲ واحد متوقف شد. در این بازار ۱۸۹ هزار معامله به ارزش ۱۳۳ هزار و ۳۹ میلیارد ریال صورت گرفت. پالایش نفت لاوان، بیمه سامان و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری صباتأمین نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تأثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

در معاملات روز چهارشنبه پانزدهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۸ هزار و ۴۷۶ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۹۸ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۲ هزار و ۴۵۶ واحدی در سطح ۴۱۸ هزار و ۵۱۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۸۴ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۱۳۶ واحد قرار گرفت. نماد‌های «فملی»، «فارس» و «بفجر» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نماد‌های «فولاد»، «شبریز» و «دانا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «غصینو» و «هرمز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «بساما» و «دماوند» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شپنا صدرنشین است و شستا و سآبیک در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و شاوان پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند. ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۴ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان بود که ۷۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: