May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشاور امور زنان و خانواده وزارت کار خبرداد
کد خبر: ۳۸۰۶۸۵
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
0
مشاور امور زنان و خانواده وزارت کار با اشاره به صدور مجوز کسب و کار‌های خانگی در کمترین زمان ممکن، از تشکیل کارگروه رفاه و امنیت در وزارت کار به منظور رسیدگی بهتر به مطالبات زنان کارگر خبر داد.
تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات زنان کارگر در وزارت کار
مشاور امور زنان و خانواده وزارت کار برخی از مشکلات مطرح شده در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی را مربوط به بانک‌ها دانست و با اشاره به صدور مجوز کسب و کار‌های خانگی در کمترین زمان ممکن، از تشکیل کارگروه رفاه و امنیت در وزارت کار به منظور رسیدگی بهتر به مطالبات زنان کارگر خبر داد.

در حال حاضر مشاغل خانگی از جمله شیوه‌های نوین کسب و کار به شمار می‌روند که به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوب مورد توجه و استقبال بسیار قرار گرفته است.

اشتغال خانگی به منبع مهم درآمد برای افراد و خانوار‌ها تبدیل شده و افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضا علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار خود به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می‌کنند.

در راستای توسعه و تقویت هر چه بیشتر مشاغل خانگی، مدت زمان صدور مجوز‌های فعالیت این دسته مشاغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاهش یافت تا ضمن رفع موانع تولید در بخش اشتغال خانگی، افراد با انگیزه بیشتر به این حوزه ورود و کسب و کار خود را ثبت کنند.

در همین راستا، نرجس بختیار خلج ـ مشاور امور زنان و خانواده وزارت کار ـ از صدور مجوز کسب و کار‌های خانگی در کمترین زمان ممکن خبر داده و می‌گوید: در تلاش هستیم تا صدور مجوز‌های کسب و کار تسهیل شود که در این خصوص مجوز برخی مشاغل و کسب و کار‌های خانگی آنی و برخی دیگر حداکثر تا سه روز صادر می‌شود.

وی برخی از مشکلات مطرح شده درخصوص تسهیلات مشاغل خانگی را مربوط به بانک‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد: شرایط پرداخت تسهیل شود.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت کار همچنین از تشکیل کارگروه رفاه و امنیت در وزارت کار به منظور رسیدگی بهتر به مطالبات زنان کارگر خبر داده تا به طور تخصصی به مطالبات زنان کارگر پرداخته شود.

پیش از این سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، ضمانت بانکی را یکی از مشکلات حوزه مشاغل خانگی عنوان کرده و گفته بود: "با رویکرد جدید در بخش مشاغل خانگی، وحدت بین وزارت کار و بانک‌های عامل به وجود آمده و دغدغه ضامن و مشکلات این حوزه برطرف می‌شود. "

به گفته وی با توجه به آنکه در زمینه تامین مالی مشاغل خانگی، حمایت ویژه‌ای در نظر گرفته شده، با همکاری بانک مرکزی اعتبارات مناسبی در این خصوص پیش بینی و جهت جذب به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

بر اساس آمارها، بیش از ۵۰۰ رشته در بخش مشاغل خانگی وجود دارد که ۴۸۶ رشته، ثبت محور هستند. سقف تسهیلات مشاغل خانگی در این دوره افزایش سه برابری یافته و منابع آن ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر تمرکز بر موضوع مشاغل خانگی و حمایت از شاغلان کسب و کار‌های خانگی در دستور کار برنامه‌های وزارت کار قرار دارد و نظام مجوز‌ها در حوزه مشاغل خانگی تسهیل شده است به نحوی که در بحث صدور مجوز‌های اشتغال خانگی، بیش از دو سوم مجوز‌ها به شکل آنی و تنها یک سوم از مجوز‌ها سه روزه صادر می‌شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: