April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۰۵۳
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با گلایه از کم توجهی به تولید محصولات فرهنگی حوزه کودکان و نوجوانان گفت: دچار تغییر ذائقه آن‌ها به سمت نماد‌های غربی و کره‌ای شده‌ایم.
تغییر ذائقه فرهنگی کودکان و نوجوانان به سمت نماد‌های غربی و کره‌ای
حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش در سالن اجلاس سران بیان کرد: امروز رهاشدگی در عرصه کودک و نوجوان را شاهد هستیم و به علت یک بی‌عملی و کم‌توجهی در این حوزه شاهد این مشکل هستیم.

وی ادامه داد: این روند باعث تغییر ذائقه کودکان و نوجوانان شده است و کمبود آثار فرهنگی بومی موجب شده است که سبد فرهنگی آن‌ها را دیگران پر کردند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: عمده کتاب‌ها، موسیقی و فیلم کودکان و نوجوانان به سمت نماد‌های غربی، کره‌ای، بالیوودی و هالیوودی سوق پیدا کرده است.

علامتی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم به دنبال آن هستیم تا برخی از این خلأ‌ها را جبران کنیم، تصریح کرد: در طلیعه گام دوم انقلاب به دنبال ارتباط موثر کانون و مدرسه هستیم و هر کانون باید با مدارس حول خود ارتباط بگیرید؛ در واقع در جبهه کانون تعلیم و تربیت به دوبال کانون و مدرسه نیاز داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه تربیت بدنی به دنبال کار‌های مشترکی هستیم و محصولات فرهنگی کانون می‌تواند ابزار‌های کمک آموزشی و حتی کمک کننده به برگزاری مسابقات ورزشی باشد.

علامتی گفت: در آشفته بازار کلاس‌های زبان، کانون زبان به لحاظ کیفیت و سلامت کلاس و مدرس می‌تواند گزینه مناسبی برای کودکان و نوجوانان باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه سبک فعلی آموزش ضمن خدمت جوابگوی نیاز‌ها نیست و نیازمند یک تحول در این زمینه هستیم، بیان کرد: امیدوارم این مسائل در این دوره اصلاح شود.

عمر بهره‌برداری مدارس باید بیش از ۷۰ سال باشد

همچنین مهراله رخشانی‌مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره وضعیت مدارس کشور گفت: استان‌ها باید به ساختمان مدارس توجه ویژه داشته باشند چرا که سرمایه مملکت است، در مذاکراتی که با استان‌ها داریم عنوان می‌شود، مدرسه بالای ۴۰ سال قدمت، تخریبی است، اما این مبنا نیست، مدارس جدیدی که ساخته می‌شود، طول عمر بهره برداری آن‌ها باید بیش از ۷۰ سال باشد.

وی افزود: مدرسه‌ای که طراحی می‌کنیم در زمان طراحی دخترانه و پسرانه بودن آن یا دوره تحصیلی آن مدنظر است؛ بنابراین مدارس نباید به جای یکدیگر استفاده شوند، اما مشاهده می‌کنیم برخی مدارس دو شیفت است و در شیفت صبح ابتدایی و عصر دانش آموزان دوره متوسطه حضور دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به جانمایی مدارس گفت: این موضوع توسط روسای مناطق آموزش و پرورش انجام می‌شود و نمونه‌های فراوانی داریم که مدرسه افتتاح شده است؛ اما بعد از افتتاح اولیا اجازه حضور دانش آموز را نمی‌دهند.

توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی

در ادامه احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه سند مکتوب برنامه راهبردی آماده است، اظهار کرد: در توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی برنامه‌های کلیدی داریم.

وی ادامه داد: اصرار برای توسعه کمی و بدون ضابطه نداریم، اما باید افراد فاقد صلاحیت که سال‌های گذشته مجوز دریافت کردند، مدیریت شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه با مدارس سما به دنبال رویکرد‌های مهارت‌آفرینی هستیم، بیان کرد: باید رویکرد‌های تربیتی و فرهنگی در مدارس غیردولتی مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین توانمندسازی معلمان این مدارس در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در مجلس لایحه‌ای در حال تصویب است تا به بهبود وضعیت نیروی انسانی در این مدارس کمک کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: