معاون اشتغال وزیر کار خبرداد
کد خبر: ۳۸۳۹۸۵
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
0
بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار در پنج ماهه امسال بیش از ۱۰۷ هزار فرصت شغلی توسط کاریابی‌ها شناسایی شده و بیش از ۱۵ هزار نفر از طریق کاریابی‌های غیردولتی داخلی و خارجی بکار گمارده شده اند.
شناسایی 107 هزار فرصت شغلی از سوی کاریابی ها
در کشور‌های توسعه یافته بیش از۵۰ درصد نیروی کار مورد نیاز توسط موسسات کاریابی و دفاتر مشاوره شغلی جذب می‌شوند، اما در کشور ما این میزان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است؛ بر همین اساس وزارت کار درصدد برآمده تا از ظرفیت کاریابی‌ها که سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز کشور و معرفی فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان و جویندگان کار دارند، به نحو شایسته استفاده کند.

دفاتر کاریابی به عنوان بازوان اجرایی وزارت کار از جمله ابزار‌های کارآمدی هستند که با ورود خود به بازار کار و شناسایی فرصت‌های شغلی می‌توانند تأثیر مناسبی در کاهش هزینه جستجوی شغل ایفاء کنند.

به همین منظور با توجه به ۱۵ الگوی کاریابی در دنیا و بر اساس زیست بوم ملی اشتغال، موضوع توسعه مدل‌های کاریابی، توسعه مجوز کاریابی‌ها و رفع انحصار از آن‌ها در رأس سیاست‌های اشتغال وزارت کار قرار گرفت و سامانه جامع کاریابی‌ها به نشانی https://samka.mcls.gov.ir در حاشیه دومین جلسه شورای عالی اشتغال رونمایی و راه اندازی شد.

محمود کریمی بیرانوند ـ معاون اشتغال وزارت کار ـ از کاریابی‌ها به عنوان حلقه واسط بین کارفرما و کارجو نام برده و می‌گوید: موسسات کاریابی یکی از ابزار‌هایی است که وزارت کار برای تحقق هدفگذاری پیش بینی شده اشتغال تا پایان سال ۱۴۰۱ به کار گرفته است.

وی با اشاره به آمار بکارگماری افراد جویای کار توسط کاریابی‌ها می‌گوید: در ۵ ماه گذشته از طریق کاریابی‌ها بیش از ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی شناسایی و ۱۵ هزار و ۴۶۲ نفر از ابتدای سال به وسیله کاریابی‌های غیردولتی داخلی و خارجی بکارگمارده شده اند.

به گفته معاون اشتغال وزارت کار، بیش از ۱۰۰۰ کاریابی غیر دولتی و مرکز مشاوره شغلی در کشور فعال هستند که وزارت کار با هدف افزایش جایگاه این مراکز و بهبود عملکرد آنها، طرح بکارگیری ۳۰۰ هزار کارجو از طریق دفاتر کاریابی را تدوین و به ادارات کار استان‌ها ابلاغ کرده است.

بر اساس گزارش مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت کار، در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۸۴ واحد کاریابی در کشور فعالیت داشتند که از این تعداد ۸۸ واحد دولتی و مابقی خصوصی بودند.

تعداد کل جویندگان کار ثبت نام شده در سال ۱۳۹۹ برابر با ۳۰۲ هزار و ۴۶۱ نفر بوده که از این تعداد ۶۶ هزار و ۷۳۳ نفر در کاریابی‌های دولتی و مراکز خدمات اشتغال ثبت نام کردند و با احتساب جویندگان کار سال‌های قبل بیش از ۶۸ هزار و ۳۶۰ نفر جذب بازار کار شده اند؛ همچنین از کل جویندگان کار، ۲۳۵ هزار و ۷۲۸ نفر در کاریابی‌های خصوصی ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از ۶۸ هزار و ۳۰۰ نفر به کار گمارده شده‌اند.

کاریابی‌ها وظیفه اتصال کارفرمای جویای کار به متقاضی شغل را فراهم می‌کنند و بر این اساس کارشناسان تاکید دارند با توجه به ظرفیت‌های بالای موسسات کاریابی باید در زمینه‌های مختلف از جمله واگذاری بسیاری از امور از توان و ظرفیت آن‌ها به شکل مطلوب استفاده کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: