April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۸۲۶
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
0
معاون آموزش، پژوهش و فناوری از توسعه آموزش همگانی در حوزه مقابله با مخاطرات طبیعی خبرداد.

توسعه آموزش مقابله با مخاطرات طبیعی در دستور کار هلال احمر

پیمان صابریان معاون آموزش، پژوهش و فناوری در خصوص توسعه آموزش همگانی در جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر تاکنون اقدامات چشم گیری در راستای آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از مخاطرات انجام داده است که دوره آموزش‌های خانواده آماده در برابر مخاطرات و دوره آشنایی با اقدامات لازم برای آمادگی در زلزله شامل مبحث اقدامات ایمنی و محافظتی قبل، حین و بعد از وقوع زلزله را می‌توان از طرح‌های شاخص هلال احمر دانست.

وی افزود: پس از اتمام این دوره‌های مجازی فراگیران آگاهی نسبتا خوبی برای آمادگی در برابر زلزله پیدا خواهند کرد. باتوجه به وجود مخاطرات طبیعی متعدد در کشور آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از مخاطرات طبیعی باید فراگیر شود.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر بیان کرد: ضرورت دارد از سنین پایین در خانواده ها، آموزش‌های همگانی نهادینه شود تا در زمان وقوع بحران افراد بدون دستپاچگی بتوانند از بلایای طبیعی به سلامت عبور کنند.

صابریان در خصوص مهم‌ترین نکات ایمنی در هنگام وقوع زمین لرزه که مخاطره‌ای شایع در کشور است، گفت: از جمله مکان‌های امن جهت پناه گیری می‌توان به دیوار‌ها و ستون‌های مستحکم و زیر میز‌های فاقد شیشه اشاره کرد.

صابریان ادامه داد: در زلزله اخیر آذربایجان غربی شاهد بودیم که به علت نحوه پناه گیری اشتباه، جمعی از شهروندان مصدوم شدند که مشخصا با توسعه آموزش همگانی چنین چالش‌هایی برطرف خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور شرکت در دوره آموزش مجازی مخاطرات هموطنان می‌توانند به لینک زیر مراجعه و در پایان گواهینامه معتبر دریافت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: