April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در قالب امضای تفاهم نامه با بانک شهر صورت گرفت
کد خبر: ۳۸۶۵۵۳
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
بیمه تجارت نو با امضای تفاهم نامه ای با بانک شهر در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس2022، صندوق امانات این بانک را تحت پوشش بیمه ای خود قرار داد.

اطمینان دهی بیمه تجارت نو به سپرده گذاران صندوق امانات

«سرقت از صندوق امانات بانک ملی کاری حرفه‌ای و پیچیده بود. با این حال امنیت ساختمان بانک به اندازه کافی نبود، قفل‌هایی ساده در حد ساختمانی ساده روی در ورودی بکار گرفته شده بود و ارتباط سامانه امنیتی بانک نیز با پلیس برقرار نبود. این سرقت در ایام تعطیل اتفاق افتاد. سارقین حرفه‌ای از در ورودی پارکینگ وارد شده، تجهیزات ایمنی را قطع کردند و با تخریب دریچه امانات با هوا و گاز ۱۶۷ صندوق امانت از ۲۵۰ صندوق را به سرقت بردند و از بانک خارج شدند. سرقت پنجشنبه شب اتفاق افتاد و ما صبح روز دوشنبه از این سرقت مطلع شدیم. این اتفاق نیز توسط بانک به ما اعلام شد. سرقت در فضای داخل بانک اتفاق افتاد و سامانه امنیتی بانک نیز به پلیس وصل نبود در حالی که باید سامانه امنیتی بانک با پلیس هماهنگ می‌شد. سامانه امنیتی باید به شکلی باشد که با قطع یک سیم از دسترس خارج نشود. حفاظت بانک‌ها به عهده خودشان است و ما امنیت عمومی را تامین می‌کنیم. اصلا چیزی به عنوان گشت کشیک بانک وجود ندارد. پلیس در این زمینه مشاوره می‌دهد و بازدید می‌کند. پیام این واقعه تقویت ایمنی سایر مراکز است.» این بخشی از اظهارات محمد قنبری رییس پلیس آگاهی است که پس از سرقت صندوق امانات بانک ملی در رسانه ملی مطرح شد، اظهاراتی که نشان داد مسایل امنیتی تا چه اندازه پیش پا افتاده و ابتدایی است.



اموال در خطر حتی در صندوق امانات بانک

این رویداد و سرقتی که از صندوق امانات بانک ملی بدون بکارگیری تجهیزات ایمنی مناسب و بر خلاف اظهار نظر رییس پلیس آگاهی با وسایل ابتدایی صورت گرفت، نشان داد که اموال مردم به هیچ عنوان در حاشیه امن قرار ندارد و حتی اگر مردم اموال قیمتی شان را در صندوق امانات بانک به امانت بسپارند، امکان دارد یک باره با خبر سرقت آن رو به رو شوند.

نگرانی از نبود مدیریت ریسک

در شرایطی که امکان سرقت اموال تحت هر شرایطی وجود دارد، لازم است به روش مدیریت ریسک از اموال و دارایی‌ها حفاظت کرد که بهترین روش برای مقابله با هر گونه خطر احتمالی، استفاده از ظرفیت بیمه است. نکته مهم اینجاست که بیمه‌ها برنامه‌ای برای تضمین حفظ اموال صندوق‌های امانات ندارند و هر فردی که اموال خود را در صندوق امانات بانک‌ها می‌گذارد، به همان اندازه نگران سرقت اموال خود است که اموال را در خانه نگهداری کرده و همان قدر از سارق خانگی هراس دارد که نگران سارق صندوق امانات بانکهاست.

نقش آفرینی اینوکس کیش

در حالی نهمین نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۲ برگزار شد که دستاورد‌های آن مورد بررسی قرار نگرفته و همگان بدنبال این هستند تا نقش آفرینی‌های اینوکس کیش ارایه شود. یکی از مهمترین دستاورد‌های اینوکس کیش ۲۰۲۲ بستن قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌هایی بود که تاثیرات خود را بر عرصه‌های مهم نشان دهد. در این نمایشگاه جلسات بسیاری برگزار شد و مدیران ارشد بانک‌ها و بیمه‌ها با حضور خود، به رایزنی پرداختند. اما نکته مهم این بود که برخی بیمه‌ها و بانک‌ها برای آنکه در این دوره از اینوکس خودنمایی کنند، مدت‌ها چالش‌های موجود را مورد بررسی قرار داده و بدنبال این بودند تا در این نمایشگاه گامی نو در عرصه بیمه و بانک بردارند.

مدیریت ریسک با بیمه تجارت نو

در حالی که سرقت از صندوق امانات بانک ملی در مسیر فراموشی گام برمی داشت و مردم نیز یادی کمرنگ از آن در خاطره‌ها داشتند، بیمه تجارت نو بار دیگر آن را در اذهان کلید زد، با این تفاوت که در قالب پذیرفتن مدیریت ریسک، استفاده از صندوق امانات را به عنوان گزینه‌ای مناسب مطرح کرد. بیمه تجارت نو در اقدامی نو، با امضای تفاهم نامه‌ای با بانک شهر، ریسک سرقت از صندوق‌های امانات بانک شهر را پذیرفت. در این بیمه نامه که به شکل متفاوتی عرضه شده علاوه بر پوشش SRCC، دارندگان صندوق امانات نیز تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.

ریسک آشوب و بلوا

در این رابطه مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بیمه تجارت‌نو به خبرنگار پول نیوز گفت: بیمه صندوق امانات طرحی است که مدت‌ها روی آن کار شده بود. نیما نوراللهی افزود: با توجه به مذاکراتی که در زمینه تامین امنیت صندوق امانات داشتییم، توانستیم به تفاهم نامه خوبی با بانک شهر برسیم. وی در تشریح این طرح گفت: در این طرح ریسک بیمه صندوق امانات مشتریان بانک‌ها که کمتر به آن توجه شده بود، مورد پوشش قرار گرفت. نوراللهی گفت: بیمه تجارت نو بدنبال این است که با یک طرح ویژه که در آن ریسک آشوب و بلوا هم دیده شده، با یک حق بیمه ناچیز و بدون سقف برای این صندوق امانات، بتواند با کمک بانک شهر آن را اجرایی کند. مدیرعامل بیمه تجارت نو تاکید کرد: امیدواریم ریسک‌های مناسبتری که مورد توجه مشتریان بانک شهر است، به وسیله بیمه تجارت نو پوشش داده شود و بتوانیم در نمایشگاه‌های بعدی بیمه‌هایی را ایجاد کنیم که به رفع دغدغه و نگرانی شهروندان منجر شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: