کد خبر: ۳۹۱۷۰۰
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر مبنای وعده‌ای که داده بودیم، از مرز ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال عبور کردیم.

مرتضوی: از مرز ایجاد یک میلیون شغل عبور کردیم

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از ایرنا، «سیدصولت مرتضوی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: وعده داده شده درباره ایجاد یک میلیون فرصت شغلی محقق شده و ما از یک میلیون فرصت شغلی عبور کردیم.

وی درباره شیوه‌های صحت‌سنجی تحقق وعده یک میلیون شغل در یک سال به گزارش‌های فصلی مرکز آمار اشاره کرد و گفت گزارش روز گذشته این مرکز، مؤید این ادعاست.

مرتضوی توضیح داد: بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری در فصل پاییز نسبت به فصل بهار ۰/۷ درصد کاهش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری به ۸/۲ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: بر اساس همین گزارش درصد اشتغال کامل، افزایش و نرخ اشتغال ناقص نیز کاهش یافته است.

مرتضوی ادامه داد: روش دوم راستی‌آزمایی و صحت‌سنجی ما، سامانه رصدی ا‌ست که در وزارتخانه و ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور پیشخوان دارد و قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه سامانه رصد به سه روش راستی‌آزمایی می‌کند، توضیح داد: روش اول روش پیامکی است؛ به این شکل که از طریق پیامک با فرد ارتباط برقرار شده و راستی‌آزمایی می‌شود. روش دوم از طریق مصاحبه تلفنی و روش سوم از طریق بازدید میدانی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: