کد خبر: ۳۹۵۵۴۱
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
0
مهندس علی زهرودی معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گهرزمین در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز در خصوص مهندسی معکوس قطعات و جبران ارز آوری با ساخت قطعات توسط مهندسان داخلی خبر داد.

به گزارش پول نیوز، مهندس علی زهرودی معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گهرزمین در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز در خصوص مهندسی معکوس قطعات  و جبران ارز آوری با ساخت قطعات توسط مهندسان داخلی گفت: شرکت های بزرگ به خاطر سرمایه فراوانی که دارند پیشران بحث های دانشی و فناوری در کشور هستند.

 

وی ادامه داد: در خصوص کارخانجات را اگر به صورت منحصر به فرد در نظر بگیرین وسیله ای برای انتقال تکنولوژی به کشور هستند. ولی مباحث دانش و فناوری را می توان در شرکت های بزرگ از طریق تحقیقات و بررسی و مهندسی معکوس بومی سازی را بخوبی تبیین کرد و شرکت ها را در این راستا می توان بسط داد. 

 

زهرودی  در خصوص بومی سازی قطعات صنعتی عنوان کرد: از سال ۱۳۹۵ و برای نخستین‌بار در کشور، در این شرکت انجام شد و عملکرد آن‌ها تاکنون دارای نتایج بسیار موفقیت آمیزی بوده است. از سال 95 تا به امروز به بحث بومی سازی در کشور توجه ویژه ای شده است. شرکت های معدنی با عنایت به ساخت داخل و همچنین با ریسک پذیری در این زمینه و همت جهادی با پشتیبانی از شرکت های بومی سازی در جهت ارتقا صنعت و تکنولوژی در کشور تلاش می کنند.

 

معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گهرزمین بیان کرد: با حمایت خوبی که از شرکت گهرزمین در راستای بومی سازی قطعات انجام شده است این شرکت توانسته است در ساخت قطعات کارخانه کنسانتره و گندله به خودکفایی 90درصد برسیم.

 

بیشتر بخوانید: رضایت سهامداران گهرزمین از سود ۴۰۰ تومانی به هر سهم

 

مهندس زهرودی در خصوص بومی سازی در شرکت گهرزمین که با سرعت در حرکت است، گفت: نیازهایی که شرکت گهرزمین داشته با مهندسی معکوس این نیازها را برطرف کرده است و در حال حاضر به مرز دانش رسیده است که در بحث مهندسی و فناورانه قطعات جدید به دانش جدید رسیده است که این موضوع برای شرکت گهرزمین بعنوان یک شرکت معدنی موضوع شاخصی در بین دیگر شرکت های معدنی شده است. 

 

معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گهرزمین سیرجان ادامه داد: این شرکت با اعتماد به سرمایه‌های علمی و فنی مهندسین و کارشناسان خود، در قطع وابستگی به تامین‌کنندگان خارجی این محصولات که عمدتاً آلمانی هستند، به صورت انحصاری اقدام به ساخت داخل و به کارگیری آن‌ها در خطوط تولید خود و در بین شرکت های معدنی کشور، کرده است.

 

وی اظهار کرد: دستگاه ماشین غلتکی فشار بالا که خردایش سنگ آهن را انجام می دهد که با ابعاد 5 سانت داخل این دستگاه می شود و بصورت 6 میلی متر از این دستگاه خارج می شود این دستگاه یک صنعت آلمانی است که مهندسین ما قطعات اصلی آن را با مهندسی معکوس بازسازی کرده اند و در ساخت این دستگاه به خودکفایی 100 درصدی رسیده ایم.

 

زهرودی اظهار کرد: برای خرید یک ماشین برای شرکت‌های معادن بالای چند میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شده، شرکت‌های مختلف نمونه خارجی این دستگاه را خریده اند. شرکت گهرزمین با مجموعه مدیریت این شرکت توانسته است با مهندسی معکوس به ساخت بومی این دستگاه بپردازند و با شرکت‌های اروپایی کار کنند که واقعا افتخاربزرگی برای همه مهندسین ایرانی است. مهندسین ایرانی با ساخت ساخت داخلی، این خطوط را تولید کنند این شرکت توانسته با این کار بزرگی که کرده و برنامه‌هایی در جهت ارز آوری و همچنین مانع خروج ارز از کشور شده است.

 

معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گهرزمین بیان کرد: دستاوردهای بومی سازی برای اولین بار در کشور از جمله ماشین انباشت، برداشت ترکیبی کارخانه گندله سازی، ظرفیت طراحی تجهیز 1.800 تن بر ساعت انباشت و 2.000 تن بر ساعت برداشت با وزن 900 تن که با تلاش مهندسین داخلی و شبکه همکاران گهرزمین و شرکت ماشین سازی مگان که توانستند از خروج 5.110.000 یورو (به ازای یک دستگاه) از کشور جلوگیری کنند.


زهرودی در پایان تاکید کرد: ما در سال ۱۴۰۲ تمرکز خودمان را بروی معدن گذاشته ایم که بتوانیم ماشین آلات معدنی را با کمک دانش بنیان‌ها بومی سازی کنیم. شرکت سنگ آهن گهرزمین، در تولید و آزمایش موفقیت آمیز محصولات تکنولوژیک بومی‌سازی، سایر شرکت‌های معدنی بزرگ کشور نیز، به منظور حمایت بیش از پیش از صنایع ساخت داخل و رونق و جهش تولید و همچنین جلوگیری از خروج قابل ملاحظه ارز، اقدامات لازم را در خصوص تامین قطعات و مجموعه‌های ذکر شده از داخل کشور به‌عمل آورند. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: