کد خبر: ۳۹۷۴۲۴
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حفاظت از سرمایه های فعالان اقتصادی، مسائل فرهنگی و معیشتی مردم و کارکنان مجموعه سازمان و همچنین آسیب های اجتماعی را از عناوین اصلی برنامه های خود برشمرد.

تاکید «سرهنگی» بر مسائل معیشتی، فرهنگی و سرمایه گذاری در کیش

به نقل از فرینا، رحیم سرهنگی در آیین تکریم سرپرست سازمان و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که شامگاه چهارشنبه دهم خرداد در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد؛ گفت: «کیش برای همه» یعنی همه مردم جزیره در تصمیم گیری و موفقیت این منطقه باید سهیم و صاحب نظر باشند.

سرهنگی با تاکید بر حکمرانی مناطق آزاد در دنیا و تفاوت میان مدیریت در یک سازمان یا شرکت دولتی و حکمرانی در یک منطقه اشاره داشت و افزود: تمام ذینفعان سازمانی در راستای اهداف تعیین شده در سازمان و برای ارتقاء سطح جزیره کیش تلاش می‌کنند.

وی، “ «مشارکت عمومی و اعتماد اجتماعی» را دو اصل مهم در حکمرانی منطقه آزاد عنوان کرد و اظهار داشت: مشارکت عمومی یعنی کسانی که در پیشرفت و آبادانی این منطقه تاثیر گذار هستند و در تصمیم گیری‌های جزیره باید صاحب رای و نظر باشند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش،  هدف مشترک یعنی بهتر اداره شدن جزیره کیش؛ این هدف مشترک فارغ از خیلی علایق و سلایق که ممکن هست در تضاد با این هدف باشد با تعامل و تبادل اطلاعات می‌توانیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

سرهنگی با تاکید بر لزوم اهمیت اعتماد اجتماعی، اظهار داشت: اعتماد اجتماعی پاسخگویی به موقع مسئولان به سرمایه گذاران، کار آفرینان و کیشوندان است و این امر مهم یکی از وظایفشان محسوب می‌شود.

وی، دومین عنصر و بسیار مهم را بحث شفافیت و حاکمیت قانون عنوان کرد و گفت: وقتی قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و چارچوب فعالیت‌ها را مشخص کرده نمی‌توانیم پا را فراتر از قانون بگذاریم.

مدیرعامل سازمان متطقه آزاد کیش در تکمیل سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چه شفایت بیشتر، فساد کمتر و هر چه فساد کمتر سبب افرایش ادبیات مذهبی و در نهایت ادبیات اقتصادی سرمایه‌ای است که از فساد و عدم شفافیت در تضاد است.

سرهنگی تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و جزیره زیبای کیش را به جزیره‌ای مبدل کنیم که هر کسی در سطح دنیا برای دیدن رویداد‌های این منطقه علاقمند و انگیزه سفر به این منطقه را داشته باشد.

وی تحقق این امر مهم را مستلزم طبقه خلاق در کیش عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در جزیره کیش از ظرفیت خلاقانی که در سرزمین اصلی و در سطح کشور هستند استفاد ه کنیم تا این مهم تحقق یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: