معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم:
کد خبر: ۴۰۳۴۲۹
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ارتقا بهداشت و سلامت جزیره در گرو همگرایی بین بخش ها و نهادهای مسوول است.

همگرایی بین بخشی عامل ارتقا بهداشت و سلامت قشم است

ادریس راموز در جلسه‌ای که با حضور مسوولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان و سازمان باهدف بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه سلامت در بخش‌های مختلف برگزار شد، گفت: نهاد‌های مسوول در نظام دولتی در کنار سمن‌ها و و گروه‌های مردمی می‌توانند با آموزش‌ها و برنامه ریزی مناسب، به ارتقا سطح سلامت جامعه جزیره کمک کنند.

وی سامانه پایش بهداشت و سلامت را یکی از نیاز‌های جزیره برای شناخت بهتر وضعیت موجود و برنامه ریزی برای نگاه‌های آینده پژوهانه دانست و افزود: راه اندازی این سامانه به ما کمک می‌کند تا نسبت به آینده حوزه سلامت جزیره، سیاست گذاری موفق تری داشته باشیم.

نگهداشت و کیفیت بخشی زیرساخت‌های درمانی، مطالبه سازمان منطقه آزاد قشم از متولیان بهداشت و درمان قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین خواستار مسوولیت پذیری تمامی نهاد‌ها به ویژه حوزه بهداشت و درمان جزیره نسبت به حفظ و نگهداشت تاسیسات و تجهیزات بیمارستانی شد و تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد قشم زیرساخت‌هایی را آماده و به منظور ارائه خدمات شایسته به مردم، در اختیار نهاد‌های مختلف می‌گذارد و انتظار دارد بهینه سازی، کارآیی و اثربخشی این زیرساخت ها، تجهیزات و تاسیسات با مسوولیت پذیری نهاد‌های مربوطه، حفظ شده و انتفاع مردمی افزایش یابد.

وی ادامه داد: یکی از مطالبه گری‌های سازمان منطقه آزاد قشم، نسبت به سازمان نظام پزشکی درخصوص حفظ و نگهداشت تاسیسات و تجهیزات بیمارستانی است که مستقیما با سلامت جامعه جزیره مرتبط است.

راموز همچنین از ایجاد صندوق مسوولیت اجتماعی برای سازمان ها، اصناف و بنگاه‌های اقتصادی جزیره با مصوبه هیات مدیره سازمان خبر داد و افزود: تمامی نهاد‌های اقتصادی برای توسعه موضوع بهداشت و سلامت جامعه، براساس مسوولیت‌های اجتماعی خود، موظف به همکاری هستند.

در این جلسه، کوروش آموزگار، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز برای همگرایی و هم افزایی با حوزه درمان در بخش تامین منابع انسانی در حدود قانونی اعلام آمادگی کرد و خواستار تشکیل مرکز واحدی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در موضوع بهداشت و درمان شد.

وی همچنین پیش بینی و مدیریت بحران را لازمه تامین رضایت مردم دانست و عنوان داشت: پیش بینی و آمادگی برای مواقع بحران، ضامن جلب و تثبیت رضایت مردم است.

در این جلسه، حاضران به طرح موضوعاتی درخصوص کمبود‌های حوزه بهداشت و درمان جزیره از کاستی داروها، نیرو‌های متخصص، سیستم حمل و نقل و اورژانس، فضای درمانی و … پرداختند.

برگزاری جلسات مدون به منظور بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه سلامت در بخش‌های مختلف با نظارت دقیق‌تر معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، تهیه مصوبات و تلاش برای رفع مشکلات و کاستی‌ها درراستای ارتقا سلامت جزیره، از نتایج این نشست بود.

یاسر مرادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، حسین شمس، مدیرعامل و رییس بیمارستان جی جیان، سید محمود احمدی کوپایی، رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، محمدرضا اسلامی، رییس پزشکی قانونی و عضو شورای اسلامی شهر قشم به همراه پزشکان و فعالان حوزه بهداشت و درمان جزیره حضور داشتند. روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: