کد خبر: ۴۰۴۶۴۰
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
یک فروند از شناور‌های کشتیرانی دریای خزر که با تغییر کاربری و تجهیز به سیستم‌های روز دنیا در کشتی‌سازی صدراء نکا به یک کشتی کانتینربر یخچالی تبدیل شده است، به آب انداخته شد.

کشتی کانتینربر یخچالی کشتیرانی دریای خزر به آب انداخته شد

به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، یک شناور شرکت کشتیرانی دریای خزر که به همت شرکت کشتی­ سازی صدراء نکا به شناور کانتینری یخچالی تغییر کاربری داده شده است، صبح امروز طی مراسمی با حضور استاندار مازندران به آب انداخته شد.

کامبیز جهانبانی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در خصوص این اقدام گفت: استفاده از ظرفیت صادراتی شرکت کشتیرانی دریای خزر یکی از مهم‌ترین موضوعات در صادرات محصولات استان مازندران به شمار می­‌رود که بر این اساس، از آنجا که کشتیرانی دریای خزر همواره در حمل کالای صادراتی به کشور‌های حاشیه دریای خزر پیشگام بوده، به جهت تسهیل و توسعه حمل انواع کالا‌های صادراتی صادرکنندگان ایرانی، اقدام به تغییر کاربری کشتی خود به کشتی کانتینری یخچالی که مورد نیاز صادرکنندگان می‌­باشد، نموده است.

وی با اشاره به توان طراحی، فنی و مهندسی شرکت کشتی­‌سازی صدرا گفت: کشتی مزبور با تغییر کاربری هم اکنون قابلیت حمل کانتینر‌های یخچالی را دارد و می‌­توان از آن در جهت افزایش صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات استان مازندران بهره گرفت.

به گفته جهانبانی، به این ترتیب و با استفاده از کانتینر‌های یخچال دار، محصولات صادراتی ایران با کیفیت بسیار بهتری به بازار‌های هدف صادر می­‌شوند که این مهم، به همت متخصصان داخلی ظرف دو ماه به ثمر نشسته است.

وی همچنین ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری را نقطه عطفی در استفاده حداکثری از ظرفیت­های دریایی کشور برشمرد و یادآور شد: این سیاست‌ها در راستای افزایش سطح اقتدار دریایی ایران در منطقه، بسیار راهگشا است.

همچنین سیدمحمود حسینی­ پور، استاندار استان مازندران نیز در این مراسم، با بیان اینکه صادرات کالا‌های ایرانی به روسیه توسط کشتی­‌های کانتینردار شرکت کشتیرانی دریای خزر، تنها سه روز به طول می‌انجامد، گفت: از امروز صادرات محصولات استان مازندران با کشتی‌های کانتینردار یخچالی در دریای خزر توسعه بیشتری می‌­یابد.

وی ادامه داد: از این پس محموله‌های صادراتی مرکبات با کانتینر‌های یخچال‌دار جابه‌جا می‌شوند و نخستین محموله‌­های صادراتی به وسیله این کشتی به مقصد روسیه ارسال خواهند شد.

وی صادرات را سبب رونق تولید در استان عنوان کرد و یادآور شد: صادرات در افزایش قیمت محصولات صادراتی مازندران و به تبع آن، افزایش درآمد کشاروزان و باغداران نقش مؤثری ایفا می‌کند.

استاندار مازندران در پایان اظهارات خود خواهان همکاری تمامی نهاد‌های مرتبط با صادرات برای حمل هر‌چه بهتر محصولات استان از طریق حمل‌و‌نقل دریایی شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: