April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۳۱۴
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
معاون وزیر کار از راه ‌اندازی سامانه شناسایی بیکاران تا پایان سال خبرداد.

راه اندازی سامانه شناسایی بیکاران تا پایان سال

نبود بانک اطلاعاتی دقیق یکی از مشکلات اصلی جهت سیاست گذاری و پیدا کردن راهکار برای حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است، زیرا آمار دقیقی از جامعه هدف وجود ندارد.

در حاضر حاضر آمار‌هایی که از جمعیت بیکار کشور وجود دارد بر اساس شاخص‌های جهانی و به صورت برآورد است و اطلاعات دقیق و مشخص در این زمینه وجود ندارد که از سال‌های گذشته مسئولین از سامانه‌های مختلفی جهت تکمیل اطلاعات بازار کار صحبت کردند، اما تاکنون عملیاتی نشده است.

محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سامانه نظام جامع اطلاعات بازار کار جزو اسناد بالادستی نظام و از وظایف وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است

وی افزود: راه اندازی این پایگاه اطلاعاتی ۱۲ سال بر زمین مانده بود که در دولت سیزدهم موفق شدیم این کار را اجرایی کنیم و اکنون همه زیر ساخت‌های فیزیکی، سخت افزاری و نرم افزاری آن تکمیل شده است.

کریمی گفت: با ۷۴ دستگاه وارد مبادله اطلاعات شدیم که از ۵۱ دستگاه تاکنون اطلاعات لازم دریافت شده و تا قبل از پایان سال این سامانه راه اندازی خواهد شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه نظام جامع اطلاعات بازار کار، سامانه‌ای برای شناسایی بیکاران است که بر اساس مبادله اطلاعاتی که میان دستگاه‌ها ایجاد خواهد شد در لحظه قابل شناسایی است که چه شخصی در شرایط بیکاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از این سامانه می‌تواند سیاست‌های اشتغالی در بازار کار را دقیق‌تر کند گفت: اکنون اگر آماری از جمعیت بیکار کشور داریم برآورد است و مشخص نیست چه کسانی هستند که با استفاده از این سامانه دقیق‌تر خواهد شد و سیاست‌های دولت هم با این شیوه دقیق‌تر می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: