April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۹۱۹
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: سال آینده اجرای برنامه‌های ورزشی بیشتر با هدف بهبود سلامت روان فرد دارای معلولیت در دستور کار اداره سلامت شهرداری قرار دارد.

اجرای برنامه‌های ورزشی با هدف بهبود سلامت روان افراد معلول

حمید صاحب در راهپیمایی اعضای جامعه افراد دارای معلولیت که با حضور شهردار منطقه ۱۹، رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی و جمعی از چهره‌های ورزشی و مدال اوران پارالمپیک در بوستان ولایت برگزار شد گفت: بیش از ۲۰ هزار فرد دارای معلولیت در رقابت‌های نشاط آور برنده شو شرکت کردند و از این تعداد ۲ هزارنفر به مرحله پایانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه در این رقابت‌ها ۲۰ درصد افراد دارای معلولیت شهر تهران که معلولیت آنان از سوی بهزیستی تایید شده است مشارکت کرده اند، افزود: مشارکت این تعداد فرد دارای معلولیت در طیف‌های مختلف معلولیت در یک رویداد برای نخستین بار ثبت شده است. این موضوع نشان می‌دهد در صورت اجرای برنامه‌های مناسب این گروه‌جمعیتی می‌توانیم مشارکت آنان را بیشتر از قبل شاهد باشیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: مناسب سازی معابر و خیابان‌ها گرچه‌وظیفه شهرداری است و این موضوع با جدیت در حال انجام است، اما مناسب سازی فرهنگی و اجتماعی نیز باید همراستا با مناسب سازی کالبدی در شهر انجام‌شود.

صاحب توضیح داد: شهرداری تلاش می‌کند با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان زمینه مشارکت اجتماعی و تعامل افراد دارای معلولیت را در اجرای برنامه‌های شهری بیش از پیش جلب کند. در این راستا، هر هفته دورهمی چهارشنبه‌های افراد دارای معلولیت در سرا‌های محله با مدیریت افراد دارای معلولیت در حال برگزاری است.

وی افزایش زمینه‌های تحرک و فعالیت بدنی را از موضوعاتی که سبب سلامت روان و بهبود فرایند‌های درمانی افراد دارای معلولیت دانست و گفت: سال آینده اجرای برنامه‌های ورزشی بیشتر با هدف بهبود سلامت روان فرد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان در دستور کار اداره کل سلامت قرار خواهد گرفت تا این گروه جمعیتی نیز بتوانند از امکانات موجود در شهر به خوبی استفاده کنند.

شهردار منطقه ۱۹ نیز در این مراسم با تبریک هفته افراد دارای معلولیت از مناسب سازی کامل ۲بوستان بزرگ منطقه برای استفاده افراد دارای معلولیت از آن خبر داد.

تورج فرهادی افزود: بوستان‌های ولایت و بوستان ایرانیان هم اینک به شکل کامل و در ابعاد مختلف در دسترس افراد دارای معلولیت است. تمام نیاز‌های این گروه‌جمعیتی برای استفاده آسان از خدمات موجود در این بوستان‌ها پیش بینی و تامین شده است.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این مراسم گفت: این فدراسیون برای. توسعه ورزش همگانی میان همه اقشار جامعه از جمله افراد دارای معلولیت برنامه‌های مختلفی را تدوین و در حال اجرا دارد

علی خلیلی افزود: فدراسیون ورزش‌های همگانی کمیته خاص ورزش افراد دارای معلولیت دارد و علاوه ببر آن فدراسیون جانبازان و توانیابان نیز به شکل تخصصی در حوزه افراد دارای معلولیت در حال استعدادیابی، پرورش ورزشکار و قهررمانان دارای معلولیت هستند.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی خصوصا برای افراد دارای معلولیت سبب شناسایی استعداد‌های ورزشی در حوزه افراد دارای معلولیت می‌شود، گفت: در مسابقات پارالمپیک، افراد دارای معلولیت موفق به کسب ۲۴ مدال ارزشمند برای کشور شدند و اکنون در حال برنامه ریزی برای افزایش تعداد مدال در بازی‌های پارالمپیک پاریس هستیم.

در این مراسم برخی چهره‌های قهرمان و صاحب رکورد دارای معلولیت با تشریح فعالیت‌های خود خواهان افزایش فعالیت بدنی افراد دارای معلولیت شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: