کد خبر: ۴۰۶۰۷۴
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: امکانات به روز در پایانه هوشمند فرودگاه کیش فراهم شده است.

فرودگاه هوشمند کیش، کاملا بومی است / «صف» در فرودگاه جدید کیش معنایی ندارد

عزت اله محمدی، با بیان جزییاتی از هوشمندسازی پایانه جدید فرودگاه جزیره کیش اظهار کرد: نرم افزار سیستم پذیرش مسافر این مجموعه کاملا بومی است که توسط فرودگاه طراحی شده و بهره‌برداری می‌شود.

محمدی افزود: در پایانه جدید فرودگاه کیش، امکان پذیرش مسافر از هر پیشخوان و همچنین تفکیک بار همراه مسافر از طریق سیستم انتقال بار (bhs) بدون کمک نیروی انسانی و بدون خطا و با سرعت زیاد فراهم است.

وی ادامه داد: در پایانه ۴ دستگاه تعبیه شده است ومسافرانی که بار همراه ندارند؛ می‌توانند از طریق آن بدون معطلی کارت پرواز خود را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش خاطرنشان کرد: در پایانه جدید فرودگاه ۱۰ پل تلسکوپی وجود دارد و بعد از پهلوگیری هواپیما، تخلیه بار به سرعت انجام می‌شود و با این اقدام کمک بزرگی به موضوع کنترل ترافیک و ارائه خدمات مطلوب خواهد شد.

محمدی با بیان این که از یک روز قبل می‌دانیم که هواپیما قرار است به کدام پل متصل شود و مسافران از کدام کانتر پذیرش خواهند شد، تصریح کرد: آگاهی از نحوه، چگونگی و مکان ورود و خروج مسافر و تحویل بار از ۲۴ ساعت قبل از پرواز، باعث افزایش سرعت عمل و کاهش بار ترفیکی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت پارکینگ پایانه جدید برای هوشمند سازی در حال پیگیری است، گفت: به دنبال آن هستیم که خودرو راهنمایان گردشگری در کمترین زمان ممکن در معرض دید مسافران قرار بگیرد و پیشخوان‌هایی نیز تعبیه خواهد شد تا مسافران بتوانند با کمک آنها، تاکسی خود را برای رسیدن به مقصد به راحتی و در اسرع وقت انتخاب کنند تا شاهد شکل گیری ترافیک در کنار درب ورودی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در ادامه اضافه کرد: قبل از ورود به فرودگاه، افراد می‌توانند با مراجعه به سایت، از شماره پیشخوان (کانتر) پذیرش خود مطلع شوند و آگاهی پیدا کنند که از کدام خروجی به هواپیما سوار خواهند شد و یکسری از خدمات نیز در حوزه فناوری اطاعات در روز‌های آتی اضافه می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به موبایل چکینگ اشاره کرد.

محمدی با ورود به موضوع تدابیر در نظر گرفته شده در پایانه هوشمند جدید برای ایام شلوغ سال مثل عید نوروز، گفت: این پایانه قابلیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر را دارد و زیربنای ۴۹ هزار مترمربعی این پایانه، به ما کمک خواهد کرد که در ایام شلوغ سال نیز مشکلی نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: در ترمینال قبلی نیز در روز‌هایی که با ازدحام مسافر روبرو بودیم؛ مشکلی نداشتیم و تدابیر لازم همواره در این خصوص اتخاذ و گاهی در یک روز ۱۹ تا ۲۰ هزار مسافر پذیرش می‌شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش با بیان این که می‌خواهیم در ترمینال جدید خدمات رسانی به نحوی باشد که مسافر از لحظه ورود تا سوار شدن به هواپیما، احساس خوبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: قصد داریم یکی از بهترین فرودگاه‌های هوشمند ایران باشیم و نوین‌ترین خدمات را با زیرساخت‌هایی که تا ۴ ماه آینده کامل می‌شود؛ به مسافران ارائه بدهیم.

محمدی اضافه کرد: برنامه این است که تغییراتی را در ترمینال قدیم داشته باشیم و بعد از اعمال این تغییرات در خصوص کاربری آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در پایانه جدید فرودگاه، سیستم در خصوص پیشخوان ها، ورودی و خروجی‌های، احراز هویت و پل تلسکوپی تصمیم گیری می‌کند و شرکت‌های هواپیمایی ذینفع، شرکت‌های هندلینگ و نیرو‌های امنیتی و انتظامی فرودگاه برنامه یادشده را ۲۴ ساعت قبل در اختیار دارند و می‌شود گفت که ۹۰ درصد خدمات تا به امروز در این ترمینال برای خدمت به مسافر بهینه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش خاطرنشان کرد: در ترمینال قدیم خطای انسانی وجود داشت، ولی در پایانه جدید عملا سیستم کار می‌کند و باید گفت که به صورت دقیق مسافر وارد یک ترمینال صنعتی خواهد شد و ما بیشتر کار نظارت را در آن دنبال می‌کنیم.

محمدی با بیان این که همه امکانات به روز برای آرامش مسافران در پایانه جدید فرودگاه کیش فراهم شده است، گفت: این آمادگی را داریم که در صورت تمایل و درخواست هتل ها، برخی از خدمات هوشمند مربوط به حوزه فرودگاه را در این اماکن ارائه بدهیم.

وی افزود: سیستم پارک هوشمند هواپیما نیز در این پایانه درحال پیگیری است؛ ضمن اینکه در کل کشور پل تلسکوپی به صورت تکی به هواپیما وصل می‌شود و ما تنها فرودگاهی هستیم که در آن دو هواپیما همزمان می‌توانند در کنار پل پهلوگیری کنند و این اتفاق در سراسر ایران بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های جزیره کیش در پایان تاکید کرد: از دید مسافر همه چیز به سادگی و در آرامش کامل در پایانه جدید به مقصد و هدف می‌رسد، اما واقعیت این است که شاید نزدیک به ۱۰۰ سیستم برای نیل به این هدف در این مجموعه در حال فعالیت هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: