April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۹۱۳
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی ساخت یک میلیون واحد مسکونی تامین شده اما برای اجرای آنها نیاز به افزایش اعتبارات بانک ها برای پرداخت تسهیلات ساخت داریم.

تسریع ساخت یک میلیون واحد مسکونی با کاهش اعتبارات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر اراضی مورد نیاز برای ساخت و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شده و تاکنون بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین شناسایی و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده شده است.

به گفته مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن  در سطح کشور تاکنون ۳۸ هزار هکتار اراضی به محدوده شهر‌ها الحاق شده همچنین ۱۶ هزار هکتار زمین در قالب ۱۸ شهرک در کشور مصوب شده که اجرای پروژه‌های آماده‌سازی آن‌ها در دستورکار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تامین زمین استان تا حدودی پیش رفته و برای بخش زیادی از متقاضیان زمین تامین شده مابقی هم با پیگیری و از طریق الحاق، تامین و در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

او بیان کرد: تمامی اراضی مورد نیاز تامین شده، اما برای ساخت واجرای این پروژه‌ها باید منابع مالی مورد نیاز توسط بانک‌ها تامین شود که متاسفانه شاهد آن هستیم که این منابع مالی به ویژه توسط بانک‌ها تامین نمی‌شود همین موضوع باعث شده که دیگر سازندگان و تولید کنندگان تمایل چندانی برای این بخش نداشته باشند.

مالکی توضیح داد: باید هرچه سریعتر در این بخش دولت با کاهش قدرت اعتبار دهی بانک‌ها زمینه را برای افزایش قدرت اعتبار دهی دیگر بانک‌های دولتی از جمله  مسکن، ملی و.. که همکاری بهتری دارند را فراهم کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: