April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۲۲۴
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
کارشناس مسکن گفت: درحال حاضر روند همکاری برخی از بانک‌های دولتی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مناسب بوده، اما با بابانک‌های متخلف برخورد می‌شود.

بانک‌های متخلف جریمه می شوند

ایرج رهبر کارشناس مسکن گفت: درحال حاضر روند ساخت مسکن در استان تهران در قالب اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار خوب در حال اجرا است و میانگین قیمت این پروژه‌ها که از سال ۱۴۰۰ در قالب مسکن ملی به انبوه سازان واگذار شده به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.

او می‌گوید: روند اجرا و تسریع در ساخت این پروژه‌ها منوط به تزریق منابع مالی است که در این بخش خوشبختانه همکاری بانک‌های دولتی از جمله مسکن، ملی، صادرات و تجارت خوب بوده، اما به نظر می‌رسد که همکاری سایر بانک‌ها از جمله بخش خصوصی در این زمینه چندان مناسب نبوده است.

رهبر اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن که ۵۵۰ میلیون تومان است سیاست گذار بانک مرکزی است که در این بین باید تمامی بانک‌ها را در حوزه پرداخت تسهیلات پای کار بیارد، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که در این بین چندان بانک‌های خصوصی همکاری نمی‌کند که در چنین شرایطی باید طبق قانون و طبق برنامه هفتم از اعتبارات این بانک‌ها کاسته و به اعتبارات سایر بانک‌ها اضافه شود.

کارشناس مسکن بیان کرد: در چنین شرایطی باید بانک مرکزی جرائمی جهت افزایش همکاری بانک‌ها و ترغیب آن‌ها برای پرداخت بیشتر تسهیلات فراهم کند تا زمینه برای افزایش سرعت اجرای طرح‌ها بیشتر شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: