April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۶۳۲
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: بودجه فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با مشکلاتی رو به رو است.

بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها کافی نیست/ این بودجه جوابگوی کنش‌های دانشجویی نیست

عبدالحسین کلانتری٬ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: امسال ردیف بودجه نسبتا خوب برای امور فرهنگی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اختصاص داده شده است؛ اما کافی نیست.

او بیان کرد: بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با مشکلاتی رو به رو است که باید برنامه ریزی بیشتری در این خصوص انجام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: رقم پنج درصد از بودجه دانشگاه عدد کمی است و امیدواریم که در سال آینده بودجه امور فرهنگی پنج درصد از کل بودجه دانشگاه بدون تبصره و دیگر مسائل باشد.

وی تاکید کرد: بازنگری در بسیاری از رشته‌ها، راه‌اندازی سرای مهارت و بسته شدن برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که بازار کار ندارند از جمله اقدامات انجام شده در در راستای اشتغال و امید آفرینی بوده است.

کلانتری ادامه داد: زیرساخت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها در حال ساخت است؛ اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های ۱۷۰۰۰ نفری جمعیت دانشجویی در قالب تشکل‌های مختلف استفاده بهینه کرد. با این بودجه کم نمی‌توان جوابگوی کنش‌های دانشجویی و انجام امور فرهنگی در حد ایده آل بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: