April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۷۰۱
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بر نقش زنان در حفاظت محیط زیست و مدیریت مصرف در منزل تاکید کرد.

نیازمند آموزش زنان در حوزه محیط زیست هستیم

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در مراسم امضای سند همکاری‌های مشترک برنامه اقدام خانواده و محیط زیست با حضور علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمین در محیط زیست به عنوان مادر حیات و کسی که مهر و هستی می‌بخشد، معرفی می‌شود.

او ادامه داد: مادران به دلیل ویژگی‌های مهربانی و عطوفت و بخشندگی وظیفه جدی تری در برابر محیط زیست دارند. همچنین به خاطر روحیه عطوفت و محبت و به دلیل تیزبینی و جزئی نگری و تجربه زیسته و مدیریت و برنامه ریزی مصرف زنانه در منزل، این توانایی را دارند که در محیط زیست تاثیرگذارتر باشند تا شاهد کنترل مصرف و مدیریت منابع زیستی باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اینکه نیاز به آموزش در زمینه مصرف و بازیافت داریم، بیان کرد: نیاز داریم زنان در این زمینه آموزش ببینند چراکه عمدتا مدیریت منزل بر عهده بانوان است. این آموزش در خصوص تهیه لوازم سازگار با محیط زیست و به دنبال آن ایجاد مشاغل سبز که ضرر کمتری به محیط زیست بزند، کمک کننده است.

خزعلی گفت: برای مثال در استان زنجان شهرداری پای کار آمد تا به صورت کامل تفکیک زباله را در این استان داشته باشیم. در این استان حرکت‌هایی از این قبیل انجام داده بودند. اگر این طرح کامل اجرا شود شاهد صحنه‌های نامناسب زباله‌گردی نخواهیم بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: