April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۲۷۶
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
رئیس شورای فقهی بانک مرکزی گفت: ابزار‌های مالی اسلامی در راستای مهار تورم طراحی شده است و در بازار واقعی اقتصاد نقش آفرینی می‌کند.

نقش آفرینی ابزار‌های مالی اسلامی در راستای مهار تورم

مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در همایش مال و اسلامی، اظهار کرد: عنوان این جلسه مسئله همایش مالی و اسلامی با موضوع توسعه و صنعت مالی اسلامی با تکیه بر مهار تورم و رشد تولید است، در مجلس هفتم وقتی در مورد تامین مالی اسلامی صبحت می‌شد کسی در خصوص آن و ابزار‌های لازم آن اطلاعی نداشت.

او افزود: اکنون ابزار تامین مالی اسلامی به یک قانون تبدیل شده است و در برنامه هفتم نیز شاهد آن هستیم؛ تا زمانی که نتوانیم مبانی اقتصاد را با شرایط حاکم در کشور همگام کنیم نمی‌توانیم اقتصاد کشور را به درستی به حرکت آوریم.

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی گفت: اکنون اقتصاد مالی اسلامی از نهالی کوچک تبدیل به یک درخت تنومند شده و در کشور‌های اسلامی بسیاری در خصوص آن مسائلی مطرح می‌شود.

مصباحی مقدم گفت: ابزار‌های مالی اسلامی در راستای مهار تورم طراحی شده و در بازار واقعی اقتصاد نقش آفرینی می‌کند، هدایت نقدینگی به سمت بازار‌های مالی مولد با استفاده از ابزار‌های مالی اسلامی موجب کاهش تورم می‌شود. اوراق گام برای تقویت زنجیره تولید، اوراق ودیعه، اسناد خزانه اسلامی، قرارداد توافق بازخرید برای بازار باز و .. از جمله ابزار‌های اسلامی است.

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار از سال ۱۳۸۶ مسئله ابزار اسلامی را شروع کرده است، امیدواریم این امر با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: