کد خبر: ۴۱۱۴۶۲
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
0
حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دنبال درخشش همکار سازمانی مناطق آزاد در جشنواره ۲۰۲۳ مخترعان جهان در کشور تایوان از خانم «مریم نوری بالانجی» تجلیل کرد.

دیپلماسی فعال اقتصادی مدیران منطقه آزاد انزلی در روسیه؛معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه «حمل و نقل و لجستیک» مسکو

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ حجت الله عبدالملکی گفت: جشنواره‌هایی از این دست با فراهم کردن فرصتی برای ارائه اختراعات و نوآوری‌های جدید در سطح بین المللی، موقعیتی بی نظیر برای افراد، گروه‌ها و سازمان‌هایی است که می‌خواهند اختراعات و نوآوری‌های خود را به جهانیان نشان دهند.

وی همچنین ضمن اشاره به این که شرکت در رویداد‌های بین المللی با برقراری روابط تجاری و صنعتی با سراسر جهان به تکمیل زنجیره ارزش افزوده در کشور کمک خواهد کرد، از همه بومیان و فعالین اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای شرکت و کسب موفقیت در رویداد‌های بین المللی در جهت کمک به تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» دعوت به عمل آورد و از آمادگی کامل دبیرخانه شورایعالی و سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حمایت و پشتیبانی از فعالین این حوزه خبر داد.

مریم نوری بالانجی، مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم موفق به اختراع داروی نوترکیب و دانش بنیانی شده است که این دارو از ضایعات پوست میگو (کیتوسان) با ترکیبی از سایر مواد مانند کلسیم سیلیکاتی، دی کلسیم فسفات، اکسید بیسموت و ... به صورت خوراکی و یا تزریقی تهیه شده است که جایگزین مناسبی برای ترمیم ضایعات استخوانی همانند پوکی استخوان، شکستگی و آرتروز‌های استخوانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این دارو جهت استفاده در طب انسانی که توسط دکتر مریم نوری بالانجی از سازمان منطقه آزاد قشم و تیم همراهش از مجتمع دانش‌بنیان شیخ بهایی نجف‌آباد اختراع شده، دارنده مقام اول جهانی مسابقات مبتکران و مخترعان جهانی (WIPA) از کشور تایوان و پنج مدال طلای نخبگان دنیای این مسابقات جهانی و برنده بورسیه کامل و پست داک افتخاری از کشور فلاند را برای تک تک اعضای مخترع این دارو به همراه داشته است.

جشنواره اختراع و نوآوری کائوشینگ کشور تایوان به عنوان اصلی‌ترین رویداد سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان در شهر کائوشینگ کشور تایوان در تاریخ ۳۰ نوامبر الی ۲ دسامبر ۲۰۲۳ برگزار گردید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: