April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۲۸۰۶
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
0
تقوی با بیان اینکه این معافیت مالیاتی شامل درآمد حاصل از اعزام گردشگر به خارج از کشور نمی‌شود، عنوان‌کرد: تنها درآمد حاصل از فعالیت تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی مشمول معافیت این ماده بوده و قابل تسری به درآمد حاصل واگذاری این تاسیسات نیست.
اختصاص مشوق‌های جدید مالیاتی به صنعت گردشگریپول‌نیوز- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از اختصاص مشوق جدید مالیاتی به تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی از ابتدای سال 95 خبرداد.

به گزارش گروه دارایی و مالیاتی پول‌نیوز، سید کامل تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه نظام مالیاتی کشور مشوق‌ها و تسهیلات مالیاتی گسترده‌ای برای هدایت منابع به سوی بخش‌های مختلف اقتصادی در نظر گرفته‌است، گفت: در این میان صنعت گردشگری ایران از این قاعده مستثنی نبوده و از تسهیلات بسیار خوبی برای رونق و توسعه برخوردار شده‌است.

وی با اشاره به مشوق‌ مالیاتی در بخش گردشگری، اظهار داشت: درآمدهای خدماتی هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگری جدید اشخاص حقوقی غیر دولتی در قانون مالیات‌های مستقیم که بعد از اجرای این قانون (1/1/95)، از طرف مراجع قانونی ذی‌ربط پروانه بهره‌برداری یا مجوز دریافت نمایند، درآمد آنها از تاریخ شروع فعالیت به مدت 5سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10سال با نرخ صفر مشمول مالیات می‌شوند.

تقوی‌نژاد درخصوص دفاتر گردشگری و زیارتی نیز افزود: 100درصد درآمد ابرازی دفاتر گردشگری و زیارتی دارای مجوز از مراجع قانونی ذی‌ربط که از محل جذب گردشگران خارجی یا اعزام زائر به عربستان، عراق و سوریه تحصیل شده باشد مشمول مالیات با نرخ صفر است. وی همچنین با اشاره به اینکه در ماده 132 اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم یکی از با اهمیت‌ترین تسهیلات مالیاتی به صنعت گردشگری کشور اختصاص یافته‌است، تصریح‌کرد: براین اساس کلیه تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی که قبل از سال 95 از مراجع قانونی پروانه بهره‌برداری اخذ کرده باشند، تا مدت شش سال بعد از اجرای قانون، معافیت مالیاتی به میزان 50درصد مالیات بر درآمد ابرازی استمرار خواهد داشت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این معافیت مالیاتی شامل درآمد حاصل از اعزام گردشگر به خارج از کشور نمی‌شود، عنوان‌کرد: تنها درآمد حاصل از فعالیت تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی مشمول معافیت این ماده بوده و قابل تسری به درآمد حاصل واگذاری این تاسیسات نیست.

وی خاطرنشان‌کرد: ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی شرط برخورداری از نرخ صفر و هرگونه معافیت یا مشوق مالیاتی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: