May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۲۶۷
۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
0
علي ايماني مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در ابتداي اين جلسه گزارشي از وضعيت كلی استان البرز از لحاظ جغرافیایی ، جمعیتی ارائه داده و اظهار داشت : استان البرز يك استان مهاجر پذير بوده است و با داشتن 4 زندان بزرگ ، مهاجرانی با فرهنگ ها و قوميت هاي متفاوت از سایر استانها متاسفانه با مشكلات و آسيبهاي اجتماعي همچون طلاق و بيكاري نيز روبرو گرديده است اما از سوی دیگر این استان با دارا بودن حدود 3200 پروانه بهره برداري يكي از استانهاي ويژه صنعتي کشور است كه داراي فرصتهاي خوبي جهت اشتغال خواهد بود.
پول‌نیوز مشاور وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی با اشاره به اینکه هشت میلیون نفر در کشور تحت پوشش سبد حمایت غذایی قرار گرفته اند، گفت: تا پایان امسال بسته غذایی در دو نوبت دیگر بین نیازمندان توزیع می شود.

به گزارش مهر، شوراي هماهنگي مديران كل زير مجموعه وزارت تعاون ،كارورفاه اجتماعي در استان البرز با حضور عباس مجتهد زاده ، مشاور وزير و رئيس مركز حراست وزارت تعاون،كارورفاه اجتماعي استان البرز و روساي حراست ادارات كل تعاون كارورفاه اجتماعي استانهاي مركز و شمال شرق كشور و مسئولان حراست كل استان البرز در سالن كنفرانس اين اداره كل برگزار گرديد.

 علي ايماني مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در ابتداي اين جلسه گزارشي از وضعيت كلی استان البرز از لحاظ جغرافیایی ، جمعیتی ارائه داده و اظهار داشت : استان البرز يك استان مهاجر پذير بوده است و با داشتن 4 زندان بزرگ ، مهاجرانی با فرهنگ ها و قوميت هاي متفاوت  از سایر استانها متاسفانه با مشكلات و آسيبهاي اجتماعي همچون طلاق و بيكاري نيز روبرو گرديده است اما از سوی دیگر این استان با دارا بودن حدود 3200 پروانه بهره برداري يكي از استانهاي ويژه صنعتي کشور است كه داراي فرصتهاي خوبي جهت اشتغال خواهد بود.

وي با اشاره به اقدامات موثر مجموعه اداره كل تعاون كارورفاه اجتماعي و نيز مسئولان ذيربط استان در جهت كاهش تنشهاي كارگري ادامه داد: با همت اين اداره كل در سال 1392 پایین ترین میزان بحرانها و تنشهای کارگری را در استان شاهد بودیم  و همچنین از حوادث کاری تا کنون به میزان چشمگیری نسبت به سالهای پیش کاسته شده وهمچنین با عقد تفاهم نامه بین معاونت تعاون وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی و استانداری ،استان البرز در تحول بخش تعاون و اجرای سیاستهای توسعه ای بخش تعاون بعنوان پایلوت در کشور تعیین گردید که بدینوسیله زمینه اشتغال تعاونی و توسعه تعاونی های نوع جدید دراستان فراهم خواهد آمد.

ايماني از كاهش چشمگير شكايات و دادخواستهاي روابط كار خبر داد و افزود : خوشبختانه تاکنون در استان البرز از ميزان شكايات و دادخواستهاي روابط كار بطور مطلوبي كاسته شده است و در همين راستا بدليل كاهش تعديل نيروي کار در واحدهاي توليدي استان و نيز نظارت كارشناسان و بازرسان اداره كل تعاون،كارورفاه اجتماعي و بازرسي هاي منظم آنان از واحدهاي توليدي كاهش چشمگير مقرري بگيران بيمه بيكاري و نيز در راستای آن رشد آموزشهای مهارتهاي فني و حرفه اي  را در استان شاهد بوده ايم.

عباس مجتهد زاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، در ادامه ضمن گرامیداشت ايام ميلاد با سعادت پيامبراكرم(ص) و امام جعفر صادق (ع)  ؛ با اشاره به تحولات منطقه و روند مذاكرات هسته اي اظهار داشت : عليرغم توطئه استكبار جهاني و با تلاشهاي تيم مذاكره كننده هسته اي ، تیم دیپلماسی ایران توانست جلوی صدور قطعنامه هاعلیه ایران را بگیرد و در داخل كشورنيز با تمهيدات دولت تدبير و اميد علیرغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی جوامع بین المللی ،در حال حاضر شاهد مهار تورم، کاهش و تثبیت قیمت ارز و مسکن در بازار کشور هستیم.

وي محقق نمودن آرامش اقتصادي، كاهش چشمگير نرخ تورم و شكستن تحريمهاي ناجوانمردانه استكبار جهاني را از مهمترين اقدامات دولت در راستاي رونق اقتصادي نام برد .

مجتهد زاده مهمترین اولویتهای کاری وزارت تعاون،كارورفاه اجتماعي را  پویا نمودن بخش تعاون ، ساماندهی بازار کار و اشتغال کشور و تحقق برنامه های رفاه اجتماعی اعلام کرد و افزود : مشکل اصلی کشور در شرایط کنونی مسائل اقتصادی است و تمام ارکان جامعه باید با حفظ و حدت و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب ، تمام تلاش خود را در جهت رونق اقتصادی کشور بکار گیرند .

وي در ادامه از موفقیت های دولت در بخش رفاه اجتماعی سخن گفت و بیان داشت: دولت با اقدامات خود در عرصه رفاه جامعه بخصوص در بخش درمان و اجرای طرح بیمه سلامت عمومی سعی داشته آرامش مردم را بدست آورد به گونه ای که مردم دیگر نگران مخارج سنگین بیماران خود نباشند و به همين منظور دولت از محل صرفه جويي يارانه ها توانسته است بیش از 8 ميليون نفر از جمعيت كشور را تحت پوشش بيمه سلامت قرار دهد.

مجتهد زاده همچنين دیگر اقدامات موثر دولت تدبیر و امید را را اجرای طر ح توزیع سبد امنیت غذایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی عنوان نمود و گفت : 8 ملیون نفر در کشور مشمول دریافت این سبد حمایت غذایی گردیدند و وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی با ایجاد ستاد ویژه برای این طرح به خوبی آن را در کشور اجرایی نمود و توزیع این بسته ها جهت نیازمندان و محرومان تا پایان سال در دو نوبت  دیگر ونیز  سال آینده در دستور کار این وزارتخانه  قرارداشته و از سوی وزیر محترم تعاون کارورفاه اجتماعی مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

عباس مجتهد زاده ، کار جدی در حوزه تعاون را یکی از راه های رونق اقتصادی کشور و رفع معضل بیکاری در شرایط حساس کنونی دانست و گفت : مدیران کل تعاون کارورفاه اجتماعی استانها باید  رسیدگی به مشکلات تعاونیها ، رفع این مشکلات و ترویج فرهنگ تعاون را در اولویت کار خود قرار دهند و باید به گونه ای عمل کنند که مردم به بخش تعاون اعتماد کرده و در این بخش سرمایه گذاری نمایند و زمینه تحقق سهم تعاون را در اقتصاد کشور محقق نمایند.

وی تصریح کرد :جوانان سرمایه های این کشورند و بایستی با تلاش و کوشش و برنامه ریزی مناسب شرایط را برای اشتغال آنان فراهم نمود.

رئیس مرکز حراست وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنان خود به نقش و جایگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خدمت رسانی به مردم پرداخت و گفت: رویکرد این وزارتخانه توجه ویژه به امر تعاون، اشتغال و رفاه اجتماعی است و به جرات می توان گفت درصد بسيار بالايي از افراد جامعه تحت پوشش این وزارتخانه می باشند  و از خدمات آن بهره مند میشوند.

وی در ادامه خطاب به مدیران حراست حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حراست باید مردمی باشد و بر قلبها حکومت کند و با مردم و کارکنان خود تعامل سازنده ای داشته باشد زیرا ما حافظ اسرار مردم و همکارانیم و بايد تحت لوای پرچم مقام معظم رهبری گام برداشته و با تدبیر و بصیرت توطئه دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامی مان را خنثی نمائیم  .

وی در پایان خطاب به مدیران حراست استانهای کشور خاطر نشان کرد : از شما همکاران حوزه حراست انتظار مي رود ضمن رعايت اصول اخلاقي وعدالمتندی با مردم رفتار مناسب و دوستانه اي داشته باشيد و تنش زدایی و حفظ آرامش و امنیت اجتماعی و نیز ایجاد امید در جامعه و رضایتمندی مردم را سرلوحه وظايف و خدمات رسانی خود قرار دهید .

شایان ذکر است در این جلسه مدیران ادارات کل تعاون،کارورفاه اجتماعی ،بهزیستی، تامین اجتماعی،مدیریت درمان ،فنی و حرفه ای، بازنشستگی،صندوق بیمه عشایر و روستائیان ،بیمه سلامت، تربیت مربی و پژوهشهای فنی و حرفه ای و روسای شعب بانکهای توسعه تعاون،رفاه کارگران و صندوق مهر امام رضا(ع) بعنوان اعضای شورای هماهنگی زیر مجموعه وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی در استان البرز به همراه مدیران حراست این ادارات کل و مدیران حراست ادارت کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استانهای مرکز و شمال شرق کشور حضور داشتند.

برچسب ها: سبد غذایی ، کارگران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: