کد خبر: ۱۵۳۱۰۹
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
0
پول‌نیوز - دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت : سرمایه گذاری های زیادی در مناطق آزاد انجام خواهد شد که دولت از آنها حمایت می کند.

اکبر ترکان یکشنبه شب در حاشیه مراسم بهره برداری از چهار طرح عمرانی و گردشگری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال ایرنا در مورد سرمایه گذاری خارجی در شرایط پسا تحریم گفت: نخستین مناطق برای سرمایه گذاری به دلیل دارا بودن امکانات و ویژگی ها ،مناطق آزاد هستند ، قطعا با فضایی که ایجاد می شود سرمایه گذاری های زیادی در این مناطق انجام خواهد شد و دولت از سرمایه گذاران حمایت می کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در زمینه تدوین برنامه جامع گردشگری تا پایان سال 94 و اجرای آن از ابتدای برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور درسال 1395 اظهار داشت : مناطق آزاد نقش پیشرو در حرکت های اقتصادی را دارند و همانگونه که در بخش فناوری این نقش را به خوبی ایفا می کنند در بخش گردشگری حلال هم ابتکار عمل با این مناطق است که امیدواریم با تدوین طرح جامع و کامل این مهم فراگیر شود.

ترکان در پاسخ به سوال خبرنگاردیگری در مورد مشخص شدن تکلیف اراضی تصرف شده در دولت گذشته و تعداد قرار دادهای فسخ شده گفت : بر اساس گزارش های دریافتی از مدیرعامل منطقه آزاد کیش، 154 مورد از قرار دادهای واگذاری در دولت گذشته که واقعی نبودند و هیچ اقدامی نیز برای آن ها انجام نشده بود دردولت یازدهم فسخ شد.

وی اظهار داشت : طی دو سال گذشته تمام قرارداد ها لغو شدند اما دولت همچنان از سرمایه گذاران واقعی در مناطق آزاد حمایت می کند.

مشاور رییس جمهور در مورد راه اندازی و حمایت از طرح های دانش بنیان گفت : طرح دانش بنیان طرحی است که اتکا به فناوری دارد و این فناوری ناشی از یافته های علمی است ، در مناطق آزاد ظرفیت های مناسبی برای راه اندازی طرح های دانش بنیان وجود دارد اما به دلیل رونق کسب و کار می توان فعالیت های بیشتری نیز در این راستا انجام داد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در مناطق آزاد و فراهم نمودن بسترهای لازم برای این کار گفت : برای عملیاتی شدن این اقدام نیاز است سرعت و پهنای باند اینترنت در مناطق آزاد به استانداردهای روز دنیا برسد.

به گزارش ایرنا ، ترکان افزود: بخشی از محصولاتی که از این فناوری ها تولید می شود، نقل و انتقال آن باید از طریق شبکه های اینترنتی پرسرعت و پر ظرفیت صورت گیرد و نیاز است این مهم در مناطق آزاد ایجاد شود.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد در مورد طرح توسعه میدان گازی کیش و دستور اخیر دولت به وزارت نفت در این زمینه گفت : انجام عملیات اجرایی درباره میدان گازی کیش دست ما نیست و وزارت نفت اجرا کننده آن است. میدان گازی کیش دارای سه فاز است که یک فاز آن در جزیره کیش واقع شده است.

ترکان افزود: بحث خط جمع آوری و انتقال گاز به بندر آفتاب مطرح است چرا که پالایشگاه در بندر آفتاب قرار دارد ، گازهای جمع آوری شده از طریق این خط وارد پالایشگاه بندر آفتاب و در آنجا لخته گیری وترشی زدایی شده و سپس به شبکه اصلی تزریق می شود.

وی در مورد فازهای دو و سه میدان گازی کیش گفت : سکوهای دریایی فاز دو و سه باید در مجاورت جزیره کیش ایجاد شود و گاز استخراج شده آن نیز به همین خط خواهد پیوست و برای پالایش به بندر آفتاب منتقل می شود.

این مقام مسوول در شورای عالی مناطق آزاد در مورد راه اندازی کارگو سنتر در کیش به عنوان پایلوت تبادلات تجاری منطقه گفت : در مرحله طراحی هستیم و بر اساس گفته آقای مونسان گروهی برای این کار دعوت شده تا طراحی مطابق با استاندارد های بین المللی انجام شود تا با راه اندازی آن ،این مرکز لجستیکی بتواند برای جغرافیای اصلی نقش پشتیبانی ایفا کند.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد درباره وضعیت گردشگری جزیره کیش گفت: آمار و ارقام گردشگری داخلی جزیره قابل قبول است اما هنوز برای رونق و جذب گردشگر خارجی پنجره ای گشوده نشده است که امیدواریم با گشوده شدن فضای بین المللی شاهد فعال شدن و رونق آن نیز باشیم.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد اتفاقات اخیر در ترکیه و همچنین کشورهای همسایه که آیا برنامه ای برای ارتقا گردشگری دارید گفت : خانواده های ایرانی بدنبال گردشگری حلال هستند و اگر بسترهای خوبی ایجاد شود با توجه به ظرفیت های موجود در مناطق آزاد به ویژه کیش می توان شاهد افزایش ورود گردشگر بود.

ترکان در مورد کاهش قیمت ها برای توسعه گردشگری گفت: در شرایط کنونی مشکل گردشگری کیش قیمت ها نیست، قیمت ها متعادل است ، گردشگران انتظار دریافت خدمات مناسب و با کیفیت دارند ، موضوع اصلی کیفیت است نه قیمت.

به گزارش ایرنا ، وی با تاکید بر اینکه دستگاه ها و بنگاه های خدمت رسان باید با گردشگران و مشتریان خوب رفتار کنند اظهار داشت : حتی اگر قیمت ها پایین باشد اما رفتار با مشتری خوب نباشد تاثیر گذار نخواهد بود.

ترکان در مورد مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد تحویل اظهار نامه مالیاتی در مناطق آزاد نیز گفت : معافیت مالیاتی به معنای ندادن اظهار نامه نیست ؛ اظهارنامه یعنی شفاف کردن ، کسی می تواند از معافیت استفاده کند که اظهار کند ، معافیت مالیاتی به شرط ارائه اظهار نامه است.

وی در مورد تحقیق و تفحص سازمان نظام مهندسی در مجلس شورای اسلامی گفت : آنچه که در مجلس مطرح شده تحقیق و تفحص از سازمان مهندسی نیست، این سازمان نهادی عمومی و خصوصی است و مجلس تنها از دستگاه های دولتی تحقیق و تفحص می کند. نظام مهندسی در برابر مجمع عمومی و هیات عمومی مسوولیت دارد و مجلس مافوق سازمان نظام مهندسی نیست.

چهار طرح عمرانی و گردشگری شامل استخر المپیک ، باغ راه ایرانی ، گذر طبیعت و پارک ساحلی ماهیگیر شامگاه یکشنبه با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهور ، حجت الاسلام محمد علی زم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، علی اصغر مونسان مدیر عامل منطقه آزاد کیش ،حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش ، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت و جمعی از مسوولان جزیره کیش افتتاح شد.

ترکان و همراهان پس از افتتاح طرح ها، از نمایشگاه کار آفرینی هنرمندان کیش که در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس برگزار شد دیدن کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: