کد خبر: ۱۵۷۹۴۸
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
0
اصغری برگزاری نشست تخصصی میان اتاق ایران، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، فراکسیون و کارگروه گردشگری مجلس شورای اسلامی را پیشنهاد داد.
پول‌نیوز - اعضای کمیسیون گردشگری اتاق ایران با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی دیدار کردند.

هیئت رئیسه و اعضای جدید کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدار کردند.

احمد اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و تسلیت به مناسبت حادثه منا، به تشریح مواضع و نحوه همکاری اتاق ایران با معاونت گردشگری پرداخت.

اصغری با اشاره به تغیرات هیئت رئیسه اتاق و تاکید رئیس اتاق بر توسعه گردشگری کشور و رویکرد جدید کمیسیون گردشگری، همکاری نزدیک و تنگاتنگ با سازمان دولتی متولی گردشگری در کشور یعنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به‌ویژه معاونت گردشگری را از برنامه‌های این کمیسیون به‌شمار آورد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به نام‌گذاری امسال به همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت گفت: همه ما مسئولیم برای انسجام و وحدت رویه بخش خصوصی و دولتی تلاش کنیم.

وی به احیای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان اتاق ایران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معرفی نمایندگان دو طرف را برای حضور در جلسات اشاره وپیشنهاد عضویت اتاق ایران در شورای راهبری گردشگری سلامت و مشارکت اتاق ایران و سازمان میراث فرهنگی در برگزاری گردشگری سلامت کشورهای اکو در سال 1395 را مطرح کرد.

اصغری برگزاری نشست تخصصی میان اتاق ایران، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، فراکسیون و کارگروه گردشگری مجلس شورای اسلامی را پیشنهاد داد و درخواست کرد همکاری‌های مشترک آموزشی و فرهنگی و ارائه گزارشات علمی در حوزه گردشگری به صورت ماهیانه یا فصلی صورت بگیرد.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و ورود هیئت‌های متعدد خارجی به ایران گفت: امیدواریم مشکلات صدور ویزای فرودگاهی در کشور حل شود تا بتوان از این هیئت‌ها در جهت رونق اقتصادی هر چه بیشتر بهره برد.

اصغری با تاکید بر وجود امنیت نسبی گردشگران در ایران، از امکانات نامناسب رفاهی انتقاد کرد و خواهان شناسایی و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش شد.

در ادامه جلسه عبدالملکی نائب رئیس کمیسیون گردشگری، بازنگری و یکسان سازی مجوزهای الف- ب- در حوزه گردشگری، وام خرید دفاتر گردشگری و آژانس‌های مسافرتی و توجه به زیرساخت‌های گردشگری را خواستار شد.

همچنین سیاوشی از اعضای کمیسیون، خواستار تقویت صندوق احیا و گسترش اختیارات استانی این صندوق‌ها و رفع اختلافات اصناف و سازمان گردشگری برای تسهیل اخذ مجوز، فعالیت خودروهای سافاری در استان‌ها شد.

ابوالحسنی به اهمیت استان البرز وجاده چالوس به عنوان مسیر گردشگری و ارتباطی شمال کشور اشاره و مشکلات آن مانند آلودگی، ترافیک بسیار، فاضلاب و تخریب محیط زیست را مطرح کرد.

رایجی نائب رئیس با اشاره به رفع تحریم‌ها تصریح کرد: باید به جذب سرمایه‌های خارجی و ایجاد وحدت رویه در حوزه گردشگری توجه کرد.

وی ضمن اشاره به برگزاری جشنواره اقوام مختلف در استان گلستان در سال جاری، گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی هم در شناسایی فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف و هم از نظر درآمدزایی بسیار اهمیت دارد.

رایجی خاطر نشان کرد: گلستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری دارد و مناطقی همچون نهارخوران، آشوراده، اینچه برون و خالدنبی با آب و هوایی استثنایی و جاذبه های طبیعت گردی آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

در ادامه این جلسه رحمانی موحد معاون گردشگی سازمان میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: نتیجه چنین جلساتی باید به استان‌ها و ادارات کل و کمیسیون‌های گردشگری اعلام شود.

وی با اشاره به نقش اتاق به عنوان یک تشکل بزرگ اقتصادی گفت: اتاق ایران به عنوان یک تشکل بزرگ خصوصی از سه عنصر" مقبولیت، مشروعیت، جامعیت " برخوردار است و هر تشکلی از این سه عنصر برخوردار باشد دولتها مجبور به تمکین در مقابل آنها هستند.

رحمانی موحد افزود : سازمان گردشگری نیز وظیفه " هدایت، حمایت، نظارت " را دارد و همکاری‌های لازم در راستای تقویت نظام کردشگری و تشکل گرایی با اتاق خواهد داشت.
وی تاکید کرد: نتیجه این گفتگوها به استانها و به ادارات کل استانها و کمیسیونهای گردشگری اتاق‌های استانها اعلام شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همچنین از حضور ریاست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران برای حضور در جلسات کمیته مشورتی گردشگری استقبال کرد و افزود: کمیته مشورتی گردشگری که اعضای آن فعالان ارشد حوزه گردشگری هستند از ریاست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران برای حضوردر جلسات این کمیته مشورتی که هر 45 روز یکبار تشکیل می‌شود ، دعوت به‌عمل آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: