کد خبر: ۲۲۷۹۷۸
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
0
مدیرعامل منطقه ازاد کیش تاکید کرد: برای بهره برداری از مناطق آزاد نیاز به تسهیل قوانین دراین مناطق داریم و باید اجازه ریسک دهیم تا یک منطقه ازاد به صورت واقعی شکل بگیرد که این امر نتایج خوبی را دربر خواهد داشت .
پول‌نیوز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه بروکراسی اداری بر قوانین مناطق آزاد سایه انداخته است خواستار تغییر و تسهیل قوانین این مناطق شد.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز،  علی اصغر مونسان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی، زیر ساختی و گردشگری کیش با بیان اینکه قطار گردشگری در مسیر مناسبی قرار گرفته است افزود: حرکت ما بر اساس طرح جامعه انجام شده است و بر مبنای چشم اندازتعیین شده و اهدافی که قانونگذار تدوین کرده در ابتدا گردشگری و سپس تجارت را مورد توجه قرار داده یم .

وی افزود : از انجام ساخت و سازهای بیهوده در جزیره جلوگیری شده و به سمت اجرای طرح های گردشگری و تفریحی حرکت کرده ایم .

رئیس هیات مدیره منطقه ازاد کیش یکی از موضوعات مهم را ایجاد در آمدهای پایدار در منطقه عنوان کرد و گفت: هیچ سرمایه ای را برای هزینه های جاری نفروختیم و از طرح های مسکونی با سودهای چند ده درصدی به سمت طرح های گردشگری حرکت کرده ایم اگر چه سخت است اما سبب شده در آمدهای کیش پایدار شود.

مونسان به رشد ارزش افزوده در کیش اشاره کرد گفت: تلاش ما تبدیل سرمایه به ارزش افزوده بود و اگر زمینی در اختیار داریم آن را تبدیل به سرمایه با ارزش افزوده بیشتر کرده ایم .

وی قانون مناطق آزاد را محدود کننده دانست و خواستار تغییروتسهیل در قوانین این مناطق شد .

مونسان با بیان اینکه گاهی آنچه که در قانون آمده است به درستی اجرا نمی شود افزود: بروکراسی اداری کشور بر قوانین این مناطق سایه افکنده است و در خواست ما از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس این است که کیش را به عنوان یک الگو دراین زمینه مورد توجه قرار دهند .

مدیرعامل منطقه ازاد کیش تاکید کرد: برای بهره برداری از مناطق آزاد نیاز به تسهیل قوانین دراین مناطق داریم و باید اجازه ریسک دهیم تا یک منطقه ازاد به صورت واقعی شکل بگیرد که این امر نتایج خوبی را دربر خواهد داشت .

وی با بیان اینکه اهرمی برای حمایت از سرمایه گذار نداریم افزود : زمانی سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در کیش درگیر بروکراسی اداری می شود از تصمیم خود منصرف می شود، برای سرمایه گذار خارجی نیاز به اخذ مجوزهای داخل کشور هستیم که این امر سبب از دست دادن فرصت ها می شود .

وی با ابراز امیدواری از اینکه با اصلاح قانون شرایط بهتر خواهد شد گفت : اگر قوانین کیش اسان تر شود دستیابی به چشم اندازها راحت تر خواهد بود .

وی به فعالیت ازادانه رقبا اشاره کرد و گفت : با وجود برخی قوانین دست و پا گیر رشد صادرات ما طی چهار سال نزدیک به 5 برابر بوده و در واردات نیز کاهش داشتیم .

وی گسترش فضاهای گردشگری را مهم خواند و افزود: با این اقدام می توانیم گردشگر خارجی جذب کنیم .

مونسان جزیره هندورابی را مکمل گردشگری کیش خواند و گفت: اقدامات خوبی برای توسعه هندورابی انجام شده است، زیرساخت های همچون هتل، بندر و فرودگاه در آن ایجاد شده است و امیدواریم این جزیره به سمت شروع سرمایه گذاری حرکت کند تا مکمل خوبی برای جزیره کیش شود.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس، حجت الاسلام سید ناصرموسوی لارگانی و سید فرید موسوی نایب رئیسان و احمد انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه در سفر به کیش به همراه مدیرعامل منطقه آزاد کیش از طرح های عمرانی، زیرساختی، صنعتی و گردشگری کیش دیدن کردند .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: