کد خبر: ۲۴۲۳۶۴
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
0
این کشور شامل یک جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک در اقیانوس اطلس شمالی است که اندکی پایین‌تر از مدار شمالگان قرار گرفته‌اند.
پول‌نیوز -جمهوری ایسلند (Iceland) شمالی­‌ترین کشور اروپا و کشوری جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک و جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر دارد و زبان رسمی آن‌ها ایسلندی است. ۹۳٫۳۶ درصد مردم این کشور را ایسلندی‌ها تشکیل می‌دهند که از تبار ژرمن هستند و مابقی عمدتا از مهاجران دیگر کشورهای اروپایی هستند. حدود ۸۸ درصد از مردم این کشور مسیحی و بیشترشان پیرو آیین پروتستان هستند.

راهنمای سفر به ایسلند (+عکس)

ایسلند که تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهیگیری خود، به رفاه دست یافت و توانست در دهه ۱۹۹۰ تبدیل به یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان شود و حتی از لحاظ شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۵ رتبه اول را در میان کشورهای جهان به‌دست‌ آورد.

راهنمای سفر به ایسلند (+عکس)

ایسلند از سال ۱۲۶۲ تا ۱۹۱۸ جزئی از پادشاهی نروژ و پس از آن بخشی از پادشاهی دانمارک بود، ولی در سال ۱۹۱۸ به استقلال رسید. هم‌اکنون ایسلند کم‌جمعیت‌ترین کشور عضو پیمان ناتو و تنها عضو این سازمان است که ارتش دائمی ندارد. سفارت دانمارک در تهران امور مربوط به صدور ویزا ایسلند را انجام می‌دهد.

راهنمای سفر به ایسلند (+عکس)

کشور ایسلند عضو اتحاد شینگن است. این کشور شامل یک جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک در اقیانوس اطلس شمالی است که اندکی پایین‌تر از مدار شمالگان قرار گرفته‌اند. فاصله ایسلند تا نروژ ۹۷۰ کیلومتر، تا اسکاتلند ۷۹۸ کیلومتر و تا گرینلند ۲۸۷ کیلومتر است.

 بیش از نیمی از پهناوری جزیره اصلی ایسلند، فلاتی است که ۴۰۰ متر از سطح دریا بلندی دارد و فاقد پوشش گیاهی چشمگیر است.

۱۲درصد پهنه ایسلند پوشیده از یخکوه‌هاست که انباشته‌ای از بارش‌های زمستانی برف در ایسلند هستند. یک دهم رویه ایسلند پوشیده از بقایای فوران‌های آتشفشانی‌ است که در حدود ده هزار سال گذشته روی داده‌اند.

 ۲۵ آتشفشان فعال و حدود ۳۰۰ چاه بخار در ایسلند وجود دارد که در این کشور پراکنده هستند. این منابع طبیعی، منابع بالقوه زمین‌گرمایی به شمار می‌آیند و از آن‌ها برای تولید برق و انرژی گرمایی استفاده می‌شود.



منبع:کجارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: