پول‌نیوز - نمایشگاه تخصصی سلامت و گردشگری در شهر مسقط عمان با حضور قائم مقام وزیر صنعت و رییس کل سازمان توسعه تجارت و مشاور عالی وزیر بهداشت عمان افتتاح شد.

در نمایشگاه تخصصی سلامت و گردشگری که در مسقط برگزار شد، حدود 30 غرفه ایرانی در بخش‌های تجهیزات بیمارستانی و گردشگری سلامت مانند بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه‌های تجهیزات پزشکی و وسایل یکبار مصرف بیمارستانی به منظور توسعه همکاری‌ها و آموزش، حضور یافتند.

مجتبی خسروتاج و هیأت همراه نیز ضمن حضور در نمایشگاه تخصصی سلامت و گردشگری، طی نشستی اختصاصی با سلطان آل بوسعیدی مشاور عالی وزیر بهداشت عمان، در زمینه توسعه گردشگری سلامت میان دو کشور، بحث و تبادل نظر کرد.

همچنین، ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران از 2 مرکز تجاری که ازجانب شرکت‌های ایرانی مستقر در آن کشور برای عرضه و بازاریابی محصولات ساختمانی و همچنین کلینیک ارائه خدمات تندرستی (با ابتکار و حضور پزشکان ایرانی) در عمان مشغول به فعالیت هستند، بازدید کرد و در راستای حمایت و کمک بیشتر به این نوع خدمات که می‌تواند منجر به توسعه صادرات کالا و خدمات گردشگری شود تصمیماتی اتخاذ گردید.

در نمایشگاه تخصصی سلامت و گردشگری که همه ساله در مسقط برگزار می‌گردد آخرین توانمندی های آژانس های گردشگری سلامت، تجهیزات و وسائل بیمارستانی در معرض نمایش قرار داده می شود. ایران، هندوستان و ترکیه در این نمایشگاه بیشترین تعداد غرفه ها را به خود اختصاص داده‌اند.

اقتدار اقتصاد در گرو عزم ملی برای توسعه صادرات

همچنین ششمین جلسه کمیته کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی به همت سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت توسعه صادرات غیر نفتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و اعضا در خصوص راهکارها و الزامات قرار گرفتن صادرات غیر نفتی در چارچوب عزم ملی به عنوان مهم‌ترین موضوع در کشور به بحث و گفتگو پرداختند.

در این نشست، اجرای راهکارهای تعیین شده در بخش کوتاه مدت به منظور فعال شدن بخش بازاریابی برای به کارگیری ظرفیت‌های صادراتی خالی در کشور، رفع موانع بانکی، برقراری مشوق‌های صادراتی، اختصاص تسهیلات اعتباری، کاهش سود بانکی، اجرایی کردن بسته حمایت از صادرات از اهم نکاتی بود که مورد تأکید اعضا قرار گرفت.

همچنین، در خصوص ایجاد ظرفیت‌های جدید در بنگاه‌های کوچک و متوسط در صنایع متکی بر‌ IT، تسریع در روند مذاکره با کشورهای مختلف به منظور کاهش تعرفه‌های کالاهای صادراتی ایران، استفاده از اهرم واردات برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی مرتبط با صادرات و راهکارهای اجرایی برای قرار گرفتن صادرات در رأس وظایف دستگاه‌ها مورد تأکید قرار گرفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: