کد خبر: ۲۴۸۶۴۸
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
0
 پول‌نیوز -بهترین زمان‌های سفر به استانبول ماه‌های مارس تا مِی (اسفند - اردیبهشت) و سپتامبر تا اواخر نوامبر (شهریور - اوایل‌آذر) است. در این زمان‌ها شهر با موج گردشگران روبه‌رو نیست و به علاوه، کرایه اقامتگاه‌ها نیز در حد متوسط است و دمای هوا در طول روز نیز به طور تقریبی بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

بهترین زمان برای سفر به استانبول (+عکس)

در زمان اوج سفرها که ماه‌های بین ژوئن تا اواخر آگوست (خرداد - مرداد) است علاوه بر اینکه دمای هوا افزایش می‌یابد و حداقل دما تقریبا حدود ۲۷ - ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. هزینه اقامت در هتل‌ها نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بهترین زمان برای سفر به استانبول (+عکس)

در طول ماه‌های دسامبر تا فوریه (آذر - بهمن) ارزان‌ترین زمان برای سفر به استانبول است ولی باید در نظر داشت که اگر در این فاصله زمانی (بین ماه‌های دسامبر تا فوریه) به استانبول سفر می‌کنید باید انتظار شرایط بارانی، برفی و گاهی یخبندان را داشته باشید.

از مسجد سلطان احمد تا کاخ توپکاپی ۶ دقیقه پیاده راه است و اگر ساعت ۹ صبح از هتل بیرون زده باشید، ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه به این کاخ می‌رسید. در سال ۱۴۵۳ سلطان محمد، استانبول را فتح کرد و در سال ۱۴۶۰ شروع به ساخت قصر باعظمت خود کرد و در سال ۱۴۷۸ این قصر تکمیل شد. این قصر در زمینی به مساحت ۷۰۰ هزار متر مربع ساخته و به مرکز اداری، فرهنکی و آموزشی امپراطوری تبدیل شد. البته خانواده‌ی سلطنتی نزدیک به ۴۰۰ سال در این قصر زندگی کردند. بعد از نقل مکان خانواده‌ی سلطنتی به باغ دولما باغچه (Dolmabahce) این قصر به موزه تبدیل شد.

 مدت زمان کافی برای بازدید: ۳ ساعت
 ساعات بازدید: معمولا از ساعت ۹ صبح تا ۴:۴۵ بعدازظهر

بعد از پیاده‌روی و بازدید از مکان‌های باستانی و زیبا، نوبت آن رسیده که در رستورانی توقف کرده و با خوردن غذاهای خوشمزه‌ی ترک، نیرو گرفته و به بازدید خود ادامه دهید.

 در این منطقه رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارد، هم رستوران‌های ارزان‌قیمت، رستوران‌هایی با قیمت‌های مناسب و رستوران‌هایی که غذاهای گران‌قیمت سرو می‌کنند. پس دستتان باز است و می‌توانید هر جا که راحت هستید، ناهار را نوش جان کنید.
موزه‌ی باستان‌شناسی استانبول

موزه‌ی باستان‌شناسی استانبول  از ۳ ساختمان تشکیل شده و فاصله‌ی آن از قصر توپکاپی ۱۵ دقیقه پیاده‌روی است. در این موزه می‌توانید آثار به جا مانده از حکمرانی تمدن‌های ترکیه را در طول هزاران سال را به تماشا بنشینید. باستان‌شناس نقاش به نام «عثمان حمدی بی» عتیقه‌جات بومی و برخی آثار به جا مانده از کشورهای تحت سلطه‌ی امپراطوری عثمانی را جمع‌آوری کرد و در سال ۱۸۱۹ موزه‌ی اصلی باستان‌شناسی استانبول افتتاح شد. این موزه یکی از بهترین و مهم‌تریم موزه‌های ترکیه و جهان است.

  مدت زمان کافی برای بازدید: ۲ ساعت و نیم
  ساعات بازدید: از ۹ صبح تا ۵ عصر


منبع:کجارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: