May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۹۴۱۳
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
0
پول‌نیوز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آستانه سفر به دانمارک گفت: اکنون 36 هزار ایرانی در این کشور حضور دارند و یک هزار نفر نیز مجوز کار دریافت کرده اند که باید برای آنان جایابی شود.

«علی ربیعی» عصر سه شنبه درباره برنامه های سفر سه روزه خود به دانمارک افزود: این کشور اروپایی همواره به جذب نیرو از ایران تمایل داشته است؛ از این رو، درصددیم درباره اشتغال ایرانیان در دانمارک و نیازهای این کشور به نیروی خارجی بویژه در بخش فناوری اطلاعات و مهندسی تفاهمنامه ای امضا کنیم.

ربیعی ادامه داد: در دیدار با وزیر کار دانمارک سعی می کنیم در زمینه مهارت آموزی فنی- حرفه ای نیز به یک تفاهمنامه دست یابیم.

«همچنین در این دیدار درباره حمایت های اجتماعی و درمان اعتیاد مذاکره می کنیم».
وی تبادل تجربیات در زمینه صندوق های بازنشستگی را از دیگر اهداف سفر به دانمارک بیان کرد.

 نوسازی صنعتی شرکت های دارویی و لبنیاتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری کرد: ظرفیت خوبی در بازار دارویی ایران وجود دارد و به 400 میلیون دلار بازار دارویی منطقه دسترسی داریم.

وی شرکت های دارویی ایران را به بازسازی فنی نیازمند دانست و افزود: دانمارک 70 میلیون یورو در زمینه دارویی کشور سرمایه گذاری کرده اند.

ربیعی گسترش سرمایه گذاری در بخش دارو را یکی از برنامه های دولت اعلام کرد و ادامه داد: برای نمونه در بخش تولید سرنگ های انسولین سرمایه گذاری شده است که برای 200 نفر به طور مستقیم و 600 نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

وی یادآوری کرد: دانمارک سابقه طولانی در صنعت لبنیات دارد و در گذشته نیز با ایران در این بخش همکاری می کرد؛ بر این اساس برای نوسازی فناوری تولید شیرخشک کودک با دانمارک مذاکراتی داشته ایم.

ربیعی افزود: شیر خشک و شیرخشک کودک کالای راهبردی برای کشور است و درصددیم با دانمارکی ها در زمینه تولید آن همکاری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش در پاسخ اعلام کرد: پارسال 2 هزار نیروی کار در بخش های پرستاری، فناوری های ارتباطی، نفت و گاز، حوزه های مهارت کار و تاسیساتی به خارج فرستاده شدند.

به گفته وی، با چند کشور دیگر اعم از استرالیا، کانادا، ژاپن و کره جنوبی که تا پیش از این پذیرای نیروی کار ایرانی بودند، برای اعزام های جدید مذاکراتی شده است.
برچسب ها: دانمارک ، ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: