کد خبر: ۲۷۵۳۴۸
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
0
پول‌نیوز - موناکو، دومین کشور کوچک دنیا، یکی از لوکس‌ترین مقاصد گردشگری است و جاذبه‌های فراوانی دارد. سفر به بهشت جهانگردان و ثروتمندان، تجربه‌ی منحصربه‌فردی است که فراموش نخواهید کرد.موناکو را می‌توان دومین کشور کوچک دنیا نامید؛ کشوری که فقط ۱٫۹۵ کیلومترمربع وسعت دارد. این منطقه از اوایل قرن بیستم، مکانی برای تجمل و تفریح قشر مرفه و ثروتمندان دنیا است. موناکو را به مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک هم می‌شناسند که از سال ۱۹۲۹، هر سال برپا می‌شود.


قایق‌های تفریحی، آسمان‌خراش‌های مدرن و مجلل در کنار منطقه‌ی قدیمی شهر که جذابیت‌های شهرهای قدیمی اروپایی را دارد، همه دست به دست هم داده‌اند تا موناکو، یک مقصد گردشگری کامل باشد. البته سفر به موناکو، سفر ارزانی نیست. راهنمای سفر به موناکو، شما را با بهترین جاذبه‌ها، روش‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و رژیم غذایی این منطقه آشنا می‌کند.

وضعیت آب‌ و‌ هوا

موناکو در تمام طول سال، آب و هوای معتدلی دارد. گرم‌ترین ماه سال، جولای و آگوست و سردترین ماه سال، ژانویه و فوریه است. باران معمولا در ماه‌های سردتر زمستانی می‌بارد و به طور میانگین موناکو ۶۰ روز بارانی در سال دارد.
بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان سفر به موناکو، در فصل‌های بهار و پاییز است. آوریل و اکتبر هر دو ماه‌های ایده‌آلی برای سفر هستند. در این دو ماه، آب و هوا بسیار مساعد و نرخ هتل‌ها پایین است. این مقصد گردشگری باشکوه و مجلل، بین نوامبر تا مارس، کمی از زرق و برق خود را از دست می‌دهد، ولی اگر در این روزهای زمستانی به موناکو سفر کنید، می‌توانید هزینه‌های اقامت‌تان را کاهش دهید و هتل‌های ارزان‌تری پیدا کنید. اگر فصل تابستان را برای سفر انتخاب می‌کنید، انتظار داشته باشید که سواحل شلوغ و آب و هوای گرمی را تجربه کنید. در رستوران‌ها باید مدت‌های طولانی منتظر بمانید، ولی موناکو را در سرزنده‌ترین و پرجنب و جوش‌ترین شرایط، تجربه خواهید کرد.
صرفه‌جویی در هزینه‌ها

موناکو یک مقصد گردشگری زیبا ولی گران است. در واقع انتظار نداشته باشید که حتی با صرفه‌جویی زیاد، باز هم ارزان تمام بشود، ولی مطمئنا ارزش هزینه کردن دارد. البته این بدان‌ معنا نیست که با صرفه‌جویی، تفاوتی در هزینه‌های سفرتان احساس نمی‌کنید. در ادامه چند نکته را مطرح می‌کنیم که با به کار بستن آن‌ها می‌توانید هزینه‌های سفر به موناکو را تا جایی که امکان‌پذیر باشد، کاهش دهید.

جالب است بدانید که در موناکو، افراد عادی، زندگی و کار می‌کنند و لزوما همه‌ی ساکنین آن، میلیونر نیستند. در نتیجه می‌توانید از این نکته نتیجه بگیرید که امکانات و جاذبه‌های ارزان و مقرون‌به‌صرفه هم در آن پیدا می‌شود.
کجا اقامت کنیم؟

در موناکو چند منطقه وجود دارد که قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای برای انتخاب هتل و محل اقامت دارند. البته در نظر بگیرید که این هتل‌ها و اقامتگاه‌ها معمولا کوچک هستند و زود پر می‌شوند و باید از قبل آن‌ها را رزرو کنید. مثلا هتل ورسای یا هتل فرانسه هر دو در نزدیکی میدان  Place d’Armes قرار دارند و فقط ۵ دقیقه تا بندر فاصله دارند. در منطقه‌ی ویویرا هم می‌توانید چند هتل ارزان پیدا کنید.

در منطقه‌ی بوسولی (Beausoleil) هتل‌های راحت دو ستاره پیدا می‌شود که از آنجا می‌توانید پیاده خود را به مرکز کنفرانس Grimaldi Forum برسانید.
رفت و آمد در موناکو

موناکو زیاد بزرگ نیست، بنابراین بسیاری از جاذبه‌های آن را با پای پیاده می‌توانید سر بزنید. خوشبختانه اتوبوس‌های شهری زیادی وجود دارد که بسیار ارزان هستند و شبکه‌ی گسترده‌ای دارند. بلیط‌های تک سفره فقط ۲ یورو قیمت دارند و بلیط‌های روزانه با قیمت عالی ۵ یورو به فروش می‌رسند. این قیمت‌ها در مورد بتو بوس (Bateau Bus) ها هم یکسان است؛ قایق‌های برقی که هر ۲۰ دقیقه از یک طرف بندر به ظرف دیگر آن می‌روند. بنابراین بهترین راه برای این که خود را از مون کارلو به شهر قدیمی برسانید، استفاده از این قایق‌ها  و عبور از بندر مشهور موناکو با کشتی‌های کروز و قایق‌های تفریحی مجلل‌اش است.

در داخل موناکو، شب‌ها هم سیستم اتوبوسرانی شبانه فعالیت می‌کند، بنابراین معمولا مجبور نمی‌شوید که تاکسی بگیرید.
بازدید از جاذبه‌های رایگان

به شهر قدیمی موناکو سر بزنید و در تورهای پیاده‌روی شرکت کنید. با این کار می‌توانید حال و هوای این منطقه‌ی تاریخی را از نزدیک لمس کنید و بسیاری از جاذبه‌های مهم شهر را ببینید و با آن‌ها آشنا شوید. برای اینکه از شلوغی جمعیت گردشگران فاصله بگیرید، بهتر است این کار را صبح زود یا غروب انجام دهید.

در میدان Palace Square می‌توانید تعویض گارد سلطنتی را ببینید. اگر این کار را دوست دارید ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه خودتان را به میدان برسانید. در اطراف این منطقه جاذبه‌ها رایگان هستند که شامل باغ‌های عمومی و کلیسای جامع است، ولی برای دیدن داخل کاخ و موزه‌ی اقیانوس‌نما، باید بلیط بگیرید.

 در ساحل Larvotto استراحت کنید. البته این ساحل بخش‌های خصوصی هم دارد، ولی چند قسمت از آن عمومی است و می‌توانید در آنجا آفتاب بگیرید و شنا کنید.
کجا غذا بخوریم؟

واضح است که رستوران‌های حوالی مناطق توریستی بسیار گران هستند. حتی یک وعده غذا خوردن در چنین رستوران‌هایی، می‌تواند از نظر مالی برایتان سنگین باشد. در نتیجه باید جایی غذا بخورید که اهالی موناکو غذا می‌خورند. برای وعده‌ی ناهار به نواحی اطراف بازار Place d’Armes سر بزنید. داخل بازارچه هم می‌توانید غذاهای محلی و اسنک‌های ارزان پیدا کنید.

از سوپرمارکت Carrefour مواد غذایی بخرید و خودتان غذایتان را آماده کنید. مواد غذایی عرضه شده در سوپرمارکت‌های موناکو، از نظر قیمت فرق چندانی با فرانسه ندارند.
جاذبه‌های گردشگری

موناکو یک شاهزاده‌نشین لوکس و پرزرق و برق در ریویرای فرانسه است. وسعت آن کمتر از دو کیلومترمربع است و زیبایی‌های فراوانی را دل خود جای داده است. از آبی بیکران دریا گرفته تا زیبایی درختان نخل و گل‌های رنگارنگ. زیباترین بخش موناکو، صخره‌ای است که در دریای مدیترانه پیش رفته و «لو روشه» نام دارد و بخش تاریخی موناکو را تشکیل می‌دهد؛ آن را با نام موناکو وی (شهر موناکو) می‌شناسند. این منطقه پر از خیابان‌های باریک و جذاب است که قدمت آن به قرن سیزهم برمی‌گردد، زمانی که این شاهزاده‌نشین پایه‌گذاری شد.

موناکو علاوه بر جاذبه‌های شهری و زندگی پرزرق و برق و لوکس، از نظر زیبایی‌های طبیعی هم بی‌نظیر است. آب و هوای ملایم و مطبوع کت دازور (Côte d'Azur) و پوشش گیاهی دیدنی آن، از دلایل جذابیت موناکو برای گردشگران است. موناکو فقط ۳۰ دقیقه با نیس فاصله دارد، ولی انگار دنیای دیگری است. حال و هوای موناکو، با وجود رستوران‌های لوکس، قایق‌های تفریحی مجلل، هتل‌های بی‌نظیر و فروشگاه‌های بزرگ از برندهای مشهور دنیا، با سایر مقصدهای گردشگری که تاکنون دیده‌اید، متفاوت است.

در یک منطقه‌ی خاص بالاتر از سطح دریا، در شبه‌جزیره‌ی زیبای لو روشه، کاخ شاهزاده قرار دارد که میزبان  یکی از قدیمی‌ترین خاندان‌های سلطنتی در دنیا است. خاندان گریمالدی در سال ۱۲۹۷ موناکو را پایه‌گذاری کردند. در آغاز اینجا قلعه‌‌ای قرن سیزدهمی متعلق به اهالی جنوا بود، ولی بعد از این که سرزمین‌های جمهوری جنوا توسط خاندان گریمالدی تصرف شد، کم کم به موناکوی امروزی تبدیل شد. این منطقه چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد. قلعه بارها در طی قرن‌های متمادی بازسازی شد و به یک قصر لوکس به سبک لویی چهاردهم تبدیل شد.

بخش استیت آپارتمان کاخ، زمانی که شاهزاده و خانواده‌اش در قصر نباشند، به روی عموم باز است. عدم حضور آن‌ها از طریق پرچم بالای برج به اطلاع عمومی می‌رسد. اگر پرچم برافراشته نبود، می‌توانید از این بخش کاخ دیدن کنید. نقاشی‌های دیواری قرن پانزدهمی، اتاق آبی با دکوراسیون آبی و طلایی مجلل، اتاق مازارین با پنل‌های چوبی و اتاق تخت پادشاهی که یک شومینه‌ی فوق‌العاده به سبک رنسانس دارد، از دیدنی‌های کاخ است.

یک کلیسای کوچک قرن هفدهمی و محوطه‌ی زیبای کاخ با پلان مرمرین از دیگران دیدنی‌های این مجموعه‌ی جذاب است. در فصل تابستان، کنسرت‌هایی در حیاط مرکزی برپا می‌شود. سنت قدیمی تعویض گارد سلطنتی هر روز ساعت ۱۱:۵۵ دقیقه در مقابل کاخ انجام می‌شود.

موزه‌ی اوسئانوگرافیک (Oceanographique)

جاذبه های موناکو

این موزه در یک مکان بسیار دیدنی در لو روشه و در ارتفاع تقریبا ۹۰ متری از سطح دریا قرار دارد. در این موقعیت جغرافیایی دراماتیک و دیدنی، موزه و آکواریومی ساخته شده که ساخت و ساز آن ۱۱ سال طول کشیده است. این آکواریوم یکی از قدیمی‌ترین آکواریوم‌های دنیا است که به دستور پرنس آلبرت اول ساخته شده و در سال ۱۹۱۰ افتتاح شده است. این مجموعه دائما در حال گسترش است و نمایشگاه‌هایی مشهور در سراسر دنیا دارد که در آن می‌توانید زندگی دریایی و اعماق اقیانوس را تماشا کنید.

مجموعه‌های علمی ارزشمندی در این موزه به نمایش درآمده است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. از مهم‌ترین ویژگی های این موزه و آکواریوم می‌توان به گونه‌های نایاب ماهی‌ها و سایر موجودات دریایی اشاره کرد که شکل ها و رنگ‌های شگفت‌انگیزی دارند. سه آکواریوم در این مجموعه وجود دارد: آکواریوم استوایی، آکواریوم مدیترانه‌ای و استخر نهنگ.  بیش از ۶ هزار گونه‌ی مختلف از جانداران دریایی در حدود ۱۰۰ استخر این مجموعه که درست شبیه زیستگاه طبیعی آن‌ها ساخته شده است و حتی صخره‌ی مرجانی هم دارد، زندگی می‌کنند. جزیره‌ی لاک‌پشت‌ها یکی دیگر از بخش‌های این مجموعه‌ی جذاب و دیدنی است.

از رستوران «لا تراس» که در تراس مجموعه واقع شده، می‌توانید چشم‌اندازهایی ۳۶۰ درجه و زیبا از خط ساحلی و دریا ببینید. در روزهای آفتابی، حتی ریویرای ایتالیا هم قابل مشاهده است.



منبع:کجارو
برچسب ها: گردشگری ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: