کد خبر: ۳۱۹۰۲۰
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
0
عضوشورای عالی بورس یکی از مانور‌های جمهوری اسلامی ایران را برای دورزدن تحریم‌های غرب پروژه عملیات نفت مقابل خدمات برشمرد.

دور زدن تحریم‌ها با عملیات نفت در برابر خدماتحسین عبده تبریزی کارشناس خبره بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با بیان اینکه همیشه برای سرمایه گذاری ریسک وجود دارد گفت: باید بدانیم که هر نوع سرمایه گذاری می‌تواند دارای درجات مختلف ریسک باشد و بورس هم ازاین قاعده مستثنی نیست و سرمایه گذار باید در خصوص خرید و فروش سهام ابتدا دانش اقتصادی خود را بالا ببرد و تدبیرلازم را برای سود صورت دهد.


وی ادامه داد: ما همیشه به کسانی که در ابتدای این راه هستند توصیه داریم، اگر چنانچه دانش کافی در این حوزه‌ها را ندارند ازدانش افرادی که سابقه حرفه‌ای در سرمایه گذاری در زمینه بورسی را دارند استفاده کنند.


کارشناس اقتصادی بازار سرمایه با بیان اینکه یکی از مهمترین سرمایه گذاری‌هایی که امروزه در حوزه بورس صورت می‌گیرد ورود سرمایه گذاران به صنعت مهمی همچون نفت و پتروشیمی است اذعان کرد: متاسفانه دو دهه گذشته علارقم اینکه صنعت نفت یکی از مهمترین ستون‌ها برای سرمایه گذاری و تقویت شبکه اقصادی کشوراست به قدر کافی سرمایه گذاری نشده و هم اینکه تغییرات در تکنولوژی و بازار جهانی ایجاد شده که نیازمند تحرکات جدید است.


وی در پاسخ به اینکه با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه نفت و صنایع وابسته و ریسک پذیری در شرایط فعلی، آیا بازار سرمایه توان تامین نیاز‌های مالی این صنعت را دارد گفت: نیاز‌های صنعت نفت بسیار گسترده است و بازار داخلی پتانسیل این را ندارد که تمام نیاز‌های مالی این بخش را تامین کند چرا که اصولا ذات بازار نفت و گاز یک بازار بین المللی است و در گذشته بسیاری از خارجی‌ها این حوزه را تامین مالی کردند و ما باید در صدد افزایش این سرمایه گذاری از سوی طرفین خارجی باشیم.


عبده تبریزی در تشریح اقدامات تحریمی که علیه ایران شکل گرفت خاطر نشان کرد: ما لزوما همه سرمایه گذاری کشور‌های دنیا را از دست ندادیم و بخشی از کشور‌هایی که نسبتا استقلال دارند همچنان در حال همکاری و مراوده با ایران هستند، لذا اثرگذاری بخش کوچکی هم که به دلیل مستعمره بودنشان به امریکا از این سیستم خارج شدند خیلی محسوس نیست.


وی ادامه داد: با اعلام محدودیت‌های نفتی از سوی ایالات متحده، ما شاهد این بودیم که خیلی از کشور‌ها به دلیل منفعت خود لزوما بطور صددرصدی از تحریم‌ها تبعیت نکرده اند و خوشبختانه جمهوری اسلامی با مانور‌هایی که در مبحث دور زدن تحریم‌ها صورت داد بستر سرمایه گذاری در این حوزه را برای آن‌ها سهل‌تر کرده است.


این مدیر اسبق بازار سرمایه با بیان اینکه یکی از مانور‌های که جمهوری اسلامی برای دورزدن تحریم‌های غرب عملیاتی کرده است پروژه نفت مقابل خدمات است گفت: خوشبختانه با تعاملاتی که با بسیار از کشور‌های هدف صورت گرفته این پروژه در حال اجراست و تا حدی توانسته تهدیدات را در حوزه سرمایه گذاری خارجی محدود کند.


عبده تبریزی در پایان تاکید کرد: طبیعی است که توان داخلی در راستای جذب سرمایه برای این صنعت به نسبت توان خارجی قوی نیست، اما با جذب سرمایه داخلی و تقویت سیاست‌ها در این امرتوانسته بخشی از این نیاز‌های ما را تامین کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: