کد خبر: ۳۱۹۰۸۷
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
0
مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در خصوص عرضه‌های اولیه سهام افزود: پیشنهاد میکنم در برخی مواقعی که بازار در حال استراحت، اصلاح و عقب نشینی است از ورود هرگونه عرضه‌های اولیه جلوگیری شود.

علی مولایی مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در گفتگو با پول نیوز؛ در پاسخ به این سوال که آیا ارائه عرضه‌های اولیه سهام و تداوم این امر بازار مالی کشور را تقویت خواهد کرد یا خیر گفت: اساسا ارائه عرضه‌های اولیه سهام باعث رشد و بزرگی بازار سرمایه خواهد شد و هرچقدر این روند رشد داشته باشد بدنه اقتصاد کشور قدرتمند‌تر خواهد شد.


وی با بیان اینکه ارزش واقعی مارکت بازار ما عددی در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است اظهار داشت: بازار سرمایه فعلی ما به مثابه استخری است که طول و عرض و ارتفاع مشخص و محدودی دارد؛ مضافا بر اینکه جمیع سهامداران وسرمایه گذارانی که در حال حاضر به این ورطه اضافه می‌شوند فضای کافی برای جذب بیشتر سرمایه وجود ندارد.


این کارشناس بازارسرمایه افزود: تا زمانی که ابعاد این پهنه از سرمایه گذاری گسترش پیدا نکند ما مجبوریم ناخودآگاه تنها از این فضای محدود فعلی استفاده کنیم چرا که این محدودیت باعث می‌شود تا در سطح عمومی برخی از سهم‌ها فارغ از ارزش واقعی شان رشد حباب گونه پیدا بکند و بازار را ملتهب کند.


مولایی با اشاره به التهاباتی که اخیرا بازار پایه را با مشکل مواجه کرد گفت: متاسفانه در یک برهه‌ای سهم‌هایی بودند که با رشد‌های عجیب و غیر قابل باور، وارد بازار پایه شدند و با عدم طراحی و برنامه ریزی درست در برخی قسمت‌ها و با یک اجرای تقریبا منفی ریسک بالایی را به این بازار تحمیل کردند.


وی در ادامه با ابراز خشنودی از اقداماتی که در خصوص عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه صورت گرفته تصریح کرد: اینکه این موضوع در حال اجراست بسیار نقطه قوت و مثبت برای بدنه مالی اقتصاد کشور است، اما واقعیت آن است که یک اتفاق خوب با اجرای بد می‌تواند نتیجه معکوس بدهد و متولیان باید این موضوع را با نگاه عمیق تری دنبال کنند.


مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در خصوص عرضه‌های اولیه سهام افزود: پیشنهاد میکنم در برخی مواقعی که بازار در حال استراحت، اصلاح و عقب نشینی است از ورود یک عرضه اولیه جلوگیری شود چرا که بطور جدی به بازار، فشار مضاعفی را تحمیل خواهد کرد ضمن اینکه این تنفس بازار سرمایه موجب میشود تا پول اولیه‌ای که این چرخه می‌شود در جای اصلی خودش را پیدا کند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر به طور متوسط ماهانه یک یا دو مورد عرضه صورت بگیرد بازار کشش مناسبی برای این قبیل سهام‌ها خواهد داشت، ضمن آنکه ورود شرکت‌های بزرگ دولتی مانند پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها قطعا می تواند جذابیت عرضه اولیه‌ها را بیشتر کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: