April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رشد دوگانه در جاده زنجان؛
کد خبر: ۳۱۹۳۶۴
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
0
عملکرد «فاسمین» در نیمه اول سال بسیار مطلوب بود و رشد قیمت های جهانی، اهرم دیگری برای این شرکت تلقی می شود.

رشد ۴۴ درصدی مجموعه درآمد‌های علمیاتی «فاسمین»

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، ماحصل فعالیت شرکت «کالسیمین» در 6 ماه ابتدایی سال 98 به کسب سود هر سهم 1215 ريالی ختم شد و جهش 77 درصدی سودآوری را برای سهامداران خود به یادگار گذاشت.

علت اصلی این رشد قابل توجه، افزایش 44 درصدی درآمدهای عملیاتی و در مقابل، کنترل بهای تمام شده (رشد 5 درصدی) بود که نتیجه آن را در افزایش 115 درصدی سود خالص می توان دید. این در حالی است که در تیر ماه 7 هزار تن شمش روی برگشت خورده بود.

مجموع درآمد‌های عملیاتی ۶ ماهه ابتدای سال جاری «فاسمین» برابر با ۳۳۳۱ میلیارد ریال بوده که همین بخش در ۶ ماهه اول سال ۹۷ حدود ۲۳۱۸ میلیارد ریال بوده است.

«کالسیمین» توانسته علاوه بر تجربه افزایش نرخ های فروش، بر مقدار تولید خود نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته بیافزاید و از دو جهت به سمت سودآوری گام بردارد.

نکته قابل توجه این است که برخلاف نیمه نخست سال 97، در سال 98 شاهد تولید شمش روی نیز بودیم.

در همین مدت از محل تسعیر ارز درآمد مطلوب 611 میلیارد ريالی شناسایی کرد و با فروش سرمایه‌گذاری ها نیز 276 میلیارد ريال سود کسب کرد و رشد بازار سهام برای این شرکت معدنی نیز خوش یمن بوده است.

در نهایت، حاشیه سود خالص شرکت با رشد 13 درصدی، به 73 درصد رسیده است.

در ترازنامه شرکت شاهد افت موجودی نقد هستیم؛ به گونه‌ای که در ۶ ماهه ابتدای سال جاری 80 میلیارد ریال موجودی نقد داشته که همین موجودی در مدت مشابه سال گذشته برابر با 429 میلیارد ریال بوده است.

روند رو به رشد قیمت های جهانی اثر اهرمی مناسبی بر سودآوری «کالسیمین» دارد که در 6 ماهه دوم نمود بهتری خواهد داشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: