کد خبر: ۳۲۸۴۱۰
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
0
منطقه آزاد چابهار علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این روزهای سخت شیوع ویروس کرونا و کمبود شدید ماسک و موادضدعفونی کننده در بازار با تغییر خط تولید برخی کارخانه ها و افزایش نیرو تمام توان خود را برای مقابله با گسترش این ویروس بکار گرفته است.
به گزارش پول نیوز، منطقه آزادچابهار در یک اقدام جهادی و هدایت و راهبری چند کارخانه تولید عطر و ادکلن را موظف کرد با تغییر خط تولید نسبت به تولید مواد ضدعفونی اقدام کنند و این کار سبب شد تا بخشی از نیازهای شهرستان چابهار به ویژه اماکن پرتردد، ادارات، مغازه ها و معابر عمومی به این مواد تامین شود.

از مشکلات مهم در جنوب سیستان و بلوچستان کمبود امکانات و تجهیزات بهداشتی ودرمانی است که منطقه آزاد با انجام برخی اقدامات بخوبی و به موقع توانست برخی از این کمبودها را جبران کند.

ضدعفونی رایگان و مشارکت در ضدعفونی مدارس، مساجد و اماکن عمومی و پرتردد از روزهای نخست شیوه ویروس کرونا در منطقه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

کاهش پروازها و ترددهای جاده ای، اعمال محدودیت‌ها در رفت وآمد و پای کار بودن مسوولان به ویژه فرمانداری و منطقه آزاد نقش مهمی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان داشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار اظهار داشت: تاکنون ۱۸ هزار ماسک N۹۵  وجراحی، ۳۱۴ هزار لیتر محلول ضدعفونی، ۵۰۰ دست لباس مخصوص بیمار، ۱۱۰ دست گان کرونا و ۵۸۰ دست گان پزشکی تحویل هفت مرکز بهداشتی و درمانی جنوب سیستان وبلوچستان شده است.

محمداکبر چاکرزهی افزود: منطقه آزاد چابهار با تمام توان نیرویی و خدماتی برای مقابله با ویروس کرونا در حال تلاش است و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی گفت: ۲ واحد تولیدی مواد بهداشتی و آرایشی با اصلاحات خط تولید هم‌اینک موادشوینده و ضدعفونی کننده برای تامین نیاز بازار و مردم آغاز بکار کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: